کسب و کار

با رزین رنگ ثروت در زندگی ام نمایان شد

با کارآفرینی در عرصه رزین علاوه بر اینکه وضعیت مالی خود را بهبود بخشیدم به تعدادی جوان متخصص که بیکار بودند نیز سود رساندم و برایشان اشتغال زایی کردم. این حوزه بسیار گسترده است و ما تمرکز خود را بر روی چند محصول قرار دادیم که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

رزین پلی استر

یک ترکیب آلی است که به شکل مایع در می آید. هنگام خرید رزین پلی استر، به دو شکل مجزا است که باید با هم مخلوط شوند تا رزین واقعی شکل بگیرد. اینها رزین و سخت کننده هستند. اختلاط این دو قسمت با هم باعث ایجاد واکنشی در ذرات رزین می شود که منجر به عمل آوری رزین می شود. پس از خشک شدن، به یک پلاستیک قوی و بادوام تبدیل می شود. رزین اپوکسی معمولاً در بسیاری از مناطق مختلف پروژه های DIY، صنایع دستی، زیورآلات، کارهای هنری و برای اهداف صنعتی استفاده می شود.

رزین به طور خلاصه چیست؟ رزین اپوکسی یک ماده خاص با خواص بسیار قوی است. این رزین به دلیل مقاومت شیمیایی و کیفیت چسبندگی عالی آن شناخته شده است. اگر به یک محصول رزین بسیار بادوام نیاز دارید، اپوکسی بهترین گزینه برای بررسی است. به لطف پرداخت قوی و کیفیت چسبندگی خوب، این رزین می تواند برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده شود. رزین برای چه مواردی استفاده می شود؟ در زیر چند مورد یا کاربرد، برای استفاده از رزین اپوکسی آورده شده است.

رزین اکریلیک

تفاوت اصلی در مرحله پخت مشاهده می شود. رزین اکریلیک از یک سخت کننده مخصوص استفاده می کند در حالی که پلی استر از یک کاتالیزور برای واکنش استفاده می کند. رزین های اپوکسی همگی ضد آب نیستند، حتی اگر خاصیت چسبندگی عالی دارند.

محصولات مختلفی وجود دارد که همگی از رزین هستند یا از آن ساخته شده اند. اینها شامل فایبرگلاس ها، سوپر چسب ها و چسب های اپوکسی ۲ قسمتی است. رزین همچنین می‌تواند قالب‌ گیری شود و برای ساخت اسباب‌ بازی‌ هایی استفاده شود که سپس به شکل پلاستیکی پلیمریزه می‌شوند. این روش ساده‌ تر و ارزان‌ تر از استفاده از پلاستیک مذاب معمولی است. به منظور دستیابی به ویسکوزیته و قوام مناسب برای استفاده از رزین، می توان خواص شیمیایی را تغییر داد. اپوکسی به دو دسته اصلی تقسیم می شود: غیر گلیسیدیل و گلیسیدیل. در اینجا انواع مختلفی از اپوکسی ها معرفی می شوند. دو شکل بسیار رایج از رزین های اپوکسی گلیسیدیل وجود دارد. اینها نوولاک و رزینی هستند که با بیسفنول A (BPA) ساخته شده است.

رزین اکریلیک

رزین اپوکسی

 برای اینکه رزین اپوکسی سخت شوند، یک عامل پخت اضافه می شود. این معمولاً بر پایه آمین است. نسبت هاردنر به رزین در اپوکسی بسیار بیشتر از سایر انواع رزین است. گاهی اوقات، پلیمرهای ترموپلاستیک نیز به رزین اپوکسی برای تقویت بیشتر آن اضافه می شود.

رزین از چه چیزی ساخته شده و چگونه شروع به استفاده از آن کردیم؟ اولین رزینی که مورد استفاده قرار گرفت رزین درخت بود. مانند آنچه در کاج پیدا می کنید. این رزین در زمان های قدیم به عنوان نوعی چسب استفاده می شد. رزین درخت ابتدا باید گرم شود و بعد از خنک شدن، سفت می شود. رزین های ترموست نوع دیگری هستند و عموماً رزین های دو جزئی هستند. اینها معمولاً محصولات منابع پتروشیمی هستند. رزین ماده ای همه کاره است که می تواند به روش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

رزین اپوکسی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا