دانش و فناوری

با مهندس ایرانی مراسم معرفی آیفون ۱۵ اپل آشنا شوید / مریم عظیمی کیست؟

برای اولین‌بار یک مهندس ایرانی به نام مریم عظیمی در مراسم رونمایی آیفون اپل حاضر شد.

اپل شب گذشته در مراسم Wonderlust از سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد و در این رویداد مسئولان این شرکت درباره ویژگی‌های گوناگون محصولاتشان صحبت کردند. در این میان، یک مهندس زن ایرانی به نام «مریم عظیمی هاشمی» هم حضور داشت که تحت عنوان «مهندس کیفیت تصویر» معرفی شد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با این مهندس ایرانی اپل آشنا شویم.

خانم عظیمی هاشمی در مراسم اپل روی صحنه آمد تا درباره ویژگی‌های جدید دوربین آیفون ۱۵ صحبت کند. او گفت موبایل پرچمدار جدید اپل حالا می‌تواند به‌صورت هوشمندانه تصاویر پرتره بگیرد؛ بدون اینکه نیاز باشد حالت پرتره را فعال کنید. به‌علاوه، او درباره قابلیت کنترل فوکوس پس از ثبت عکس‌ها، عکاسی در شب و Smart HDR نیز توضیحاتی ارائه کرد.

اما خانم عظیمی هاشمی کیست، از کجا به اپل رسیده است و چه سابقه‌ای دارد که در مهم‌ترین مراسم ارزشمندترین شرکت دنیا حاضر شده تا درباره آیفون صحبت کند.

رزومه مریم عظیمی هاشمی، مهندس ایرانی اپل

رزومه مریم عظیمی هاشمی، مهندس ایرانی اپل

مریم عظیمی هاشمی کیست؟ مهندس مریم عظیمی هاشمی در کمبریج انگلیس زندگی می‌کند و از همان‌جا در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ (فروردین-اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰) به استخدام اپل درآمده است. او از همان ابتدا تاکنون با سمت «مهندس کیفیت تصویر دوربین» در این شرکت مشغول به کار بوده و همچنان به فعالیت خود در اپل ادامه می‌دهد.

این مهندس زن ایرانی اپل پیش از ورود به این شرکت، از ماه نوامبر ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۱ در دانشگاه کمبریج کار می‌کرد. اما پیش‌تر ساکن کانادا بود و به مدت چهار سال از ژانویه ۲۰۱۵ تا نوامبر ۲۰۱۹ در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور فعالیت داشت.

پیش از سال ۲۰۱۵ نیز او به مدت ۷ ماه در سن دیگو در ایالت کالیفرنیای آمریکا در شرکت InterDigital Communications مشغول به کار بود.

بیوگرافی مریم عظیمی هاشمی

بیوگرافی مریم عظیمی هاشمی

اگر کمی بیشتر به عقب برگردیم، می‌بینیم که خانم مریم عظیمی هاشمی دوره کارشناسی خود را در طول سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ خورشیدی در دانشگاه فردوسی مشهد تکمیل کرده است. او از این دانشگاه یک لیسانس مهندسی کامپیوتر دارد.

مریم عظیمی در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق و کامپیوتر را در دانشگاه بریتیش کلمبیا طی کرد. سپس در طول سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ دوره دکترا را پشت‌سر گذاشت و مدرک خود را مجدداً در همین رشته و از همین دانشگاه گرفت.

در صفحه لینکدین این مهندس ایرانی اپل، مهارت‌های مختلف او ازجمله در‌زمینه هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، بینایی کامپیوتر، تشخیص الگو، مدل‌سازی ریاضی، پردازش تصویر، پردازش سیگنال، شبیه‌سازی، فشرده‌سازی و الگوریتم‌ها دیده می‌شود. وی همچنین مقالاتی در‌زمینه فناوری HDR منتشر کرده است.

حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم این دانشمند و متخصص ایرانی در رویدادهای بعدی اپل هم دوباره حاضر خواهد شد یا خیر.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا