اقتصادی

ببینید|دو سناریو برای آینده شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران بعد از یک دوره حدودا یک ماهه که رشد کرد، مجددا چند روزی است که گارد نزولی به خود گرفته است.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از خبرآنلاین، با افت روزهای اخیر، فعالان بازار سهام با این سوال مواجه شده‌اند که آیا مجددا قرار است بورس وارد دوره افت شود؟

علیرضا کریمیان تحلیلگر و مدرس بورس در این مورد گفت: شاخص کل بورس دو سطح خیلی مهم دارد که برای تعیین روند، باید یکی از آن‌ها شکسته شود. یکی ۱.۶۵ میلیون و دیگری ۱.۳۷ میلیون واحد است. اگر سطح ۱.۳۷ میلیون واحدی به پایین شکسته شود باید انتظار داشته باشیم که بازار برای مدتی در عرض حرکت کند. چنانچه سطح ۱.۶۵ میلیون واحدی به بالا شکسته شود می‌تواند بهترین سناریو برای بازار باشد.

کاهش شاخص بورس

او افزود: در تایم‌فریم هفتگی، شاخص کل در ابر ایچیموکو حرکت می‌کند. این به معنای آن هست که معامله‌گران فعلا باید صبر کنند که ببینیم از کدام طرف از ابر خارج می‌شود که بر آن اساس معامله کنیم.

کریمیان درباره شرکت‌های کوچک و شاخص «هم‌وزن» هم گفت: در شاخص «هم‌وزن» تقریبا سطح مقاومتی شکسته شده . البته باید ببینیم که این شکست، یک شکست واقعی بوده یا نه، که این موضوع طی چند روز آینده مشخص می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت اگر ۲۰-۳۰ شرکت بزرگ را کنار بگذاریم، بقیه شرکت‌ها می‌توانند در کوتاه مدت وضعیت خوبی داشته باشند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا