اقتصادیعکس و فیلم

ببینید | اشتباه بزرگ فعالان بورس در این روزها

بورس تهران همیشه در مقاطع مختلف، چند سهم را به عنوان لیدر می‌شناسد؛ سهم‌هایی که مثبت و منفی شدن آنها تاثیر زیادی در روند معاملات سایر نمادها دارد.

به گزارش روند بازار بورس به نقل از خبرآنلاین، این روزها بورس در حالی منفی است که نگاه اکثر سرمایه‌گذاران به لیدرهای بازار است و تا زمانی که این سهم‌ها مثبت نشوند، سایر سهم‌های بازار هم معاملات خوبی ندارند. «پیام الیاس کردی» مدرس و کارشناس بازار سرمایه درمورد این موضوع گفت: «متاسفانه بازار ما در گذشته هم به لیدرمحوری دچار بود. این البته جنبه روانی دارد و همانطور که بازار میخ به خیلی اتفاقات گذشته کوبید، این میخ را به تابوت لیدر محوری هم می‌کوبد.
او در ادامه افزود: «هیچ دلیلی ندارد وقتی من می‌بینم سهمی ارزنده است، آن را بفروشم چون یک سهمی که آن را لیدر می‌دانند، منفی است. بازار خیلی تغییر کرده و نمی‌توانیم مثل سابق بگوییم چون چند سهم بزرگ، مثبت یا منفی هستند، بازار باید مطابق آنها مثبت یا منفی باشد.»
این کارشناس بازار سرمایه گفت: «شرایط عوض خواهد شد و سهم‌ها به سمت ارزش واقعی خودشان می‌روند. مردم باید یاد بگیرند که لزوما نگاهشان به چند سهم که آنها را لیدر بازار می‌دانند نباشد. سهم خوب راهش را خواهد رفت»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا