اقتصادی

ببینید | بورس برای رشد بعدی آماده می‌شود

محسن تقی‌نژاد کارشناس و مدرس بورس: یکی از مهم ترین دلایل رشد شاخص را می‌شود رشد سهام پتروشیمی‌ها و خودرویی‌ها دانست. رشد این سهم‌ها باعث شد شاخص کل رشد خوبی کند. اما در سهم‌های کوچک و صنایع دیگر، ‌رشد زیادی نسبت به شاخص نداشتیم.

طبق آمار، در خردادماه فقط ۴ صندوق توانستند نسبت به بازدهی شاخص، بازدهی بیشتری کسب کنند. در حال حاضر بحث اصلاح شاخص کل وجود دارد که تا حد زیادی این مسئله را طبیعی می‌دانم. اگر هفته آینده شاخص اصلاح کند اصلا جای نگرانی ندارد، ‌خصوصا اگر اصلاح بازار روی سهم‌های بزرگ‌تر و شاخص‌سازها باشد تا شاخص بتواند جان بیشتری بگیرد و خودش را برای رشد بعدی آماده کند. این پایین آمدن را باید به منزله اصلاح تلقی کرد. رشد بازار تا زمانی که صندوق‌های دارا دوم و دارا سوم عرضه شوند ادامه دارد. در حال حاضر رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی از بورس حمایت می‌کنند که این می‌تواند نوید یک رشد مجدد در بورس را بدهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا