اقتصادی

ببینید | شاخص کل تا کجا بالا می‌رود؟

منفی شدن بورس طی روزهای گذشته باعث نگرانی سهامداران شده اما آنچه که کارشناسان و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند، پایان دوره اصلاح و آغاز یک رالی صعودی دیگر است.

روند بازار – به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ گرچه شاخص کل بورس از سقف تاریخی خود حدود ۱۵ درصد افت کرده، اما طی همین مدت اکثر سهم‌ها اصلاحی بیش از ۲۰ الی ۳۰ درصد داشته‌اند که این موضوع موجب ترس سهامداران تازه وارد شده است. تعدادی از سهامداران با این تصور که دوره رشد بورس به پایان رسیده،  به این موضوع فکر می کنند که آیا باید از بورس خارج شوند یا خیر؟ اما چیزی که کارشناسان و تحلیلگران درباره آن صحبت می کنند، پایان دوره اصلاح و آغاز یک دوره صعودی دیگر است.
سید مهدی سید میر، مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه درباره وضعیت بورس طی روزهای آینده نگاه خوش بینانه ای دارد. او ضمن تحلیل شاخص کل بورس از منظر تکنیکال، در این مورد گفت: شاخص کل بورس در محدوده حمایتی واکنش نشان داد و صف‌های فروش جمع شدند و صف‌های خرید تشکیل شدند. به احتمال زیاد، ادامه صعود را خواهیم داشت. ادامه صعود می‌تواند طبق دو الگوی قبلی باشد که محدوده ۲.۸ میلیون واحد است و اگر این محدوده را هم رد کنیم، به محدوده ۴.۴ میلیون واحد خواهیم رسید. البته برای رسیدن به این عددها، فراز و نشیب خواهیم داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا