سیاسی

بدهی انگلستان حق مردم ایران است

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه انگلیس بر بازپرداخت بدهی قدیمی تصریح و بر لزوم اقدام فوری لندن جهت بازپرداخت هرچه سریع‌تر این بدهی تأکید کرد.

به گزارش روند بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به صورت تلفنی با «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس گفتگو کرد.

در این گفتگوی تلفنی، امیرعبداللهیان و «لیز تراس» درخصوص مسائل دوجانبه، گفتگوهای وین و برخی موضوعات منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این مکالمه تلفنی، یادآور شد که بخش اعظم توافقات تجاری میان دو کشور پس از برجام اجرایی نشده‌اند و ارتقای حجم تجارت و تسهیل مراودات مالی میان دو کشور نیازمند افزایش تحرک و اقدامات لندن است.

امیرعبداللهیان همچنین با یادآوری بدهی قدیمی انگلستان به ایران، بازپرداخت این بدهی را حق ملت ایران خوانده و بر لزوم اقدام فوری لندن جهت بازپرداخت هرچه سریع‌تر این بدهی تأکید کرد.

منیع: مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا