اقتصادی

بدهی خارجی دولت کاهش یافت

بر اساس آمار بانک مرکزی، بدهی خارجی دولت در پایان تیرماه امسال نسبت به سال گذشته یک میلیارد و ۵۷۶ میلیون دلار کاهش یافته است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بانک مرکزی آخرین وضعیت بدهی‌های خارجی کشور در پایان تیرماه ۱۴۰۲ را اعلام کرد. بررسی جداول نشان می‌دهد که مجموع بدهی خارجی کشور در دوره مذکور پنج میلیارد و ۵۹۷ میلیون دلار بود.

بر اساس این گزارش، بدهی میان‌مدت سه میلیارد و ۹۲۶ میلیون دلار و بدهی کوتاه‌مدت یک میلیارد و ۶۷۱ میلیون دلار ثبت شده است.

همچنین میزان بدهی خارجی کشور بر اساس یورو در مجموع پنج میلیارد و ۳۴ میلیون یورو بود که سه میلیارد و ۵۳۲ میلیون یورو آن میان‌مدت و یک میلیارد و ۵۰۳ میلیون یورو آن کوتاه‌مدت است.

بدهی خارجی کشور در تیرماه امسال نسبت به ماه قبل از آن ۳۷۵ میلیون دلار کاهش یافت. بدهی خارجی در خردادماه امسال پنج میلیارد و ۹۷۲ میلیون دلار بود.

میزان بدهی خارجی کشور در تیر ۱۴۰۱ برابر با هفت میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا