کسب و کار

برای کار به آلمان نروید اگر این ۷ نکته را نخوانده اید

اگر تخصص لازم را دارید و می خواهید در اروپا کار کنید و اقامت بگیرید. کشور آلمان یکی از بهترین گزینه های برای مهاجرت کاری است. این کشور با توجه به کمبود زیاد نیروی متخصص کاری هم اکنون به جذب نیروی کار خارجی در بخش های متخلف روی آورده است.

آلمان در حال حاضر یکی از کشورهای جذاب و وسوسه انگیر برای مهاجرت کاری است. در ادامه ما تمام نکاتی که قبل از کار در آلمان  باید بدانید را بررسی کرده و بیشتر با جزئیات کار در این کشور آشنا می‌شویم.  

۴ مرحله قبل از شروع کار در آلمان

برای کسانی که مایل هستند در آلمان کار کنند، فرصت‌های بسیار هیجان انگیزی در دسترس است. اگر مهارت و تخصص کافی داشته باشید، به راحتی می‌توانید یک موقعیت شغلی عالی در این کشور به دست آورید. اما قبل از شروع کار، باید ۴ مرحله اصلی را پشت سر بگذارید. 

۱. اخذ مجوز کار و ویزا

اولین مرحله برای رفتن به آلمان و کار در این کشور، درخواست ویزا و مجوز کار است. برای افراد معمولی، درخواست ویزای مسافرتی و مجوز کار باید به صورت همزمان انجام شود. این کار با مراجعه به کنسولگری آلمان در داخل کشور مبدأ انجام می‌شود.

۲. اطمینان از به رسمیت شناخته شدن مدرک

اگر مدرک تحصیلات در سطح عالی دارید، باید مطمئن شوید که این مدرک در آلمان به رسمیت شناخته می‌شود. همه کشورهای جهان استانداردهای آموزشی متفاوتی داشته و به همین دلیل باید مدارک تحصیلی و حرفه‌ای خود را همگام سازی کنید. یکی از راه‌های اطمینان از اعتبار مدرک تحصیلی در آلمان، این است که وب سایت آنابین (Anabin) را بررسی کنید. اگر دانشگاه شما در این وب سایت دارای علامت “H+” باشد، شما می‌تواندی مدارک خود را مستقیماً ارائه دهید. اگر دانشگاه محل تحصیل شما دارای علامت “H-” باشد، یعنی باید آن را همگام سازی کنید.

۳. اطمینان از داشتن مسکن

زمانی که کارهای مقدماتی درخواست ویزای کار آلمان و ارائه مدارک خود را انجام دادید، باید محل زندگی خود را تعیین کنید. اگر برای کار در آلمان نزد یک کارفرمای مشخص به این کشور می‌روید، ممکن است برای شما مسکن هم در نظر گرفته شده باشد. در غیر این صورت، باید به فکر یک را حل بلند مدت برای یافتن مسکن باشید. 

۴. جستجو و کسب اطلاعات درباره سیستم مالیاتی

هر کسی که در آلمان کار می‌کند، مشمول پرداخت مالیات است. مبالغ پرداخت مالیات به فاکتورهای متعددی از جمله وضعیت تأهل، وضعیت درآمد، یک یا چند شغله بودن و … بستگی دارد. اگر شغل و درآمد خالص شما در آلمان مشخص است، می‌توانید از مشاوران حقوقی معتبر و باتجربه برای برآورد میزان مالیات خود کمک بگیرید. وکلای موسسه پارسی کانادا می‌توانند به بهترین نحو شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

بایدها و نبایدهای کار در آلمان

مهاجرت از طریق کار به آلمان، پرطرفدارترین روش مهاجرت به این کشور است. درصد بالایی از مهاجران ایرانی از این روش به آلمان مهاجرت کرده‌اند. کار در این کشور اگرچه یک تجربه ارزشمند با مزایایی از جمله تقویت رزومه، منابع و امکانات حرفه‌ای است، اما باید از بسیاری جهات برای زندگی و کار در آلمان آماده شوید. برای موفقیت کاری در آلمان، باید به کارآمدترین، جزئی‌نگرترین و مناسب‌ترین نسخه‌ شخصی خود تبدیل شوید. به همین منظور، لازم است تا بایدها و نبایدهای شرایط کار در این کشور را بررسی کنیم. یا می توانید برای خواندن جزییات بیشتر دربار شرایط کار در آلمان این مطلب را بخوانید.

۱. یادگیری زبان آلمانی

قبل از اینکه به دنبال شغل در آلمان باشید، زبان آلمانی را یاد بگیرید. اگرچه امروزه با تسلط کافی روی زبان انگلیسی هم می‌توان تا حد زیادی در آلمان با جامعه در ارتباط بود، اما ممکن است محیط کاری شما کاملاً آلمانی زبان باشند.

۲. تنظیم ساعت

اگر فرد منظمی نیستید، یکی از بایدهای موفقیت کاری در آلمان برای شما این است که ساعت خود را جلو بیاندازید. شاید این مورد کمی کلیشه‌ای به نظر برسد اما نظم آلمان به هیچ عنوان خلل را نمی‌پذیرد و این راهکار می‌تواند تا زمانی که به آن عادت کنید، مفید باشد. وقت شناسی در میان فرهنگ آلمان جایگاه ویژه‌ای داشته و حتی چند دقیقه تأخیر می‌تواند برای افراد توهین آمیز باشد. این مسئله در ابتدا برای افرادی که نظم خاصی در زندگی خود ندارند کمی سخت و استرس‌زا است اما به مرور، به آن عادت می‌کنند.

تنظیم ساعت

۳. عادت به برنامه‌ریزی

زندگی مردم در آلمان معمولاً سازماندهی شده است. یعنی در فرآیند انجام یک کار، کاملاً مشخص است که چه کسی، چه کاری را در چه زمان، و به چه دلیلی باید انجام دهد. در نتیجه اگر برای رسیدن به یک برنامه از پیش تعیین شده شک دارید، بهتر است از ابتدا آن را نپذیرفته و یا خیلی زود دیرکرد احتمالی را اطلاع دهید.

۴. توجه بیشتر به جزئیات

آلمانی‌ها طراحان بزرگی هستند و به جزئیات همه چیز دقت زیادی دارند. در زمان انجام وظایف خود، سعی کنید به تمام جزئیات دقت کرده و آن‌ها به ذهن سپرده یا یادداشت کنید.

۵. اخلاق حرفه‌ای و محترمانه

داشتن رفتار محترمانه با دیگران، از ابزارهای دیگر حفظ نظم و کارآیی در آلمان است. عناوین، موقعیت‌های شغلی و سطح مدارک تحصیلی در آلمان بسیار جدی گرفته شده و افراد به مافوق خود (از هر نظر) احترام می‌گذارند.

۶. داشتن ظاهر آراسته

داشتن سبک لباس‌های ساده و مناسب محل کار، در آلمان بسیار جدی گرفته می‌شود. سعی کنید به این مسئله احترام گذاشته و مطمئن شوید آداب لباس پوشیدن محل کار خود را رعایت کنید.

جمع بندی

آلمان اخیرا در قسمت های مختلف دچار کمبود شدید نیروی کار شده است. بنابراین طبق سیاست های جدید دولت قرار است بخشی از این معضل را با جذب نیروی کار خارجی جبران کند. از اینرو این یک فرصت عالی برای متخصصان و افراد جویای کار است تا با تحقیق و ایجاد رزومه های مناسب از این فرصت طلایی استفاده کنند و به این کشور مهاجرت کاری کنند. وب سایت موسسه مهاجرتی پارسی کانادا می‌تواند منبعی فید برای پاسخگویی به سوالات شما باشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا