برترین برندهای چینی از منظر “قدرت برند”
یک برند قدرتمند همواره متفاوت است و برای دستیابی به این تفاوت ها ترکیبی فعال از خلاقیت، کیفیت و تلاش را به جریان انداخته است.
قدرت برند یکی از شاخص های مطالعاتی در حوزه اقتصاد است که براساس میزان تمایل مصرف کننده به انتخاب یک نشان تجاری خاص محاسبه می شود و بر اساس آن یک برند قدرتمند دو ویژگی مهم خواهد داشت: اول آنکه همواره برای مخاطب مفهوم عمیقی خواهد داشت یعنی هرگاه این نام را به خاطر می آورد حسی از آرامش، احترام و اطمینان به وی دست می دهد. دوم؛ یک برند قدرتمند همواره متفاوت است و برای دستیابی به این تفاوت ها ترکیبی فعال از خلاقیت، کیفیت و تلاش را به جریان انداخته است. بنابراین ارتباط مستقیمی میان قدرت یک برند و مشتریان آن برقرار است.
در همین رابطه اخیرا گزارشی توسط توسط دبلیو پی پی و گروه کانتار (که در زمینه تحقیقات بازار و مشاوره فعالیت دارد) منتشر شده که در آن برترین برندهای چینی از منظر قدرت برند معرفی شده اند. بخش مهمی از گزارش مذکور بر پایه نظرسنجی و محاسبات آماری در گوگل و یوتیوب انجام شده است.
و برترین های لیست:
انکر (…)
حوزه فعالیت: لوازم الکترونیک مصرفی
شاخص قدرت برند در سال ۲۰۱۹: ۶۰۴
درصد تغییرات در مقایسه با ۲۰۱۸: ۱ – درصد
وان پلاس
حوزه فعالیت: لوازم الکترونیک مصرفی
شاخص قدرت برند در سال ۲۰۱۹: ۶۴۴
درصد تغییرات در مقایسه با ۲۰۱۸: ۳۸ درصد
ایرچاینا (…)
حوزه فعالیت: خطوط هوایی
شاخص قدرت برند در سال ۲۰۱۹: ۷۳۱
درصد تغییرات در مقایسه با سال ۲۰۱۸: ۰ درصد
هایر
حوزه فعالیت: لوازم خانگی
شاخص قدرت برند در سال ۲۰۱۹: ۷۷۶
درصد تغییرات در مقایسه با سال ۲۰۱۸: ۳۴ درصد
هایسنس
حوزه فعالیت: لوازم خانگی
شاخص قدرت برند در سال ۲۰۱۹: ۸۲۳
درصد تغییرات در مقایسه با سال ۲۰۱۸: ۵۵ درصد
بایت دنس
حوزه فعالیت: هوش مصنوعی/یادگیری ماشین/محتوای نرم افزار/اینترنت
شاخص قدرت برند در سال ۲۰۱۹: ۸۷۸
درصد تغییرات در مقایسه با سال ۲۰۱۸: امسال وارد لیست شده است
شیائومی
حوزه فعالیت: لوازم الکترونیک مصرفی
شاخص قدرت برند در سال ۲۰۱۹: ۱۰۶۸
درصد تغییرات در مقایسه با سال ۲۰۱۸: ۴۱ درصد
علی بابا
حوزه فعالیت: تجارت الکترونیک
شاخص قدرت برند در سال ۲۰۱۹: ۱۶۲۴
درصد تغییرات در مقایسه با سال ۲۰۱۸: ۴۸ درصد
لنوو
حوزه فعالیت: لوازم الکترونیک مصرفی
شاخص قدرت برند در سال ۲۰۱۹: ۱۶۹۸
درصد تغییرات در مقایسه با سال ۲۰۱۸: ۰ درصد
حوزه فعالیت: لوازم الکترونیک مصرفی
شاخص قدرت برند در سال ۲۰۱۹: ۱۸۶۲
درصد تغییرات در مقایسه با سال ۲۰۱۸: ۲۲ درصد