کسب و کار

برترین برند برق و الکتریکی در بازار ایران

یکی از مهمترین اجزای یک ساختمان ، سیستم الکتریکی و برق کشی آن است. برای اینکه یک سیستم برقی مناسب و قابل اعتماد در ساختمان خود داشته باشیم ، باید به سراغ برند ها و محصولات باکیفست بگردم. محصولات الکتریکی ویرا و کلید و پریز لگراند ، یکی از با کیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین سیستم های لوله برق و اتصالات هستند. این لوله ها و اتصالات ، انواع و اقسام گوناگونی داشته و هر یک ویژگی های خاصی دارند. اگر‌ برای خانه و ساختمان خود ، به دنبال بهترین محصولات برقی می گردید ؛ پیشنهاد می کنیم که به وب سایت فروشگاه برق نت (barghnet.com) مراجعه کرده و محصولاتی درجه یک‌‌ را برای خود خریداری نمایید.

لوله برق و اتصالات از چه اجزایی تشکیل شده اند ؟

لوله های برق از جنس فلزی ، پلاستیکی یا فیبری هستند که برای محافظت از کابل ها و سیم های برق طراحی شده اند. این محصولات تقریباً در هر موسسات مسکونی و تجاری استفاده می شوند ؛ به ویژه برای سیم کشی هایی که یا در معرض دید هستند و یا در فضای باز نصب می شوند. لوله های برق و اتصالات محصولاتی ایمن هستند و باید مواد ، اندازه و اتصالات را بر اساس محیط نصب و نوع سیم کشی آن انتخاب کنید. اتصالات ، برای اتصال لوله‌ ها به جعبه‌ ها  و یا محفظه‌ هایی با اندازه‌ های مختلف مورد نیاز است. همچنین تسمه‌ ها و گیره‌ هایی وجود دارد که برای پشتیبانی اضافی از مجرا ها و محکم نگه داشتن آنها استفاده می‌ شود.

انواع مدل های لوله های برق

  • مجرای فلزی سخت (RMC) :

یکی از متداول ترین لوله های مورد استفاده در موسسات تجاری هستند. معمولاً سخت ترین و ضخیم ترین دیواره ها را دارند که از فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم پوشیده شده اند ؛ بنابراین محافظی عالی در برابر ضربه ، آسیب و بریدگی دارند. علاوه بر این ، با پوشش های مختلف برای جلوگیری از خوردگی در دسترس هستند و می توانند در اکثر شرایط در قسمت های داخلی و خارجی خانه ؛ حتی به عنوان هادی اتصال به زمین ، استفاده شوند. با این حال سنگین هستند و به سختی خم می شوند. از لحاظ قیمتی نیز گران تر از بقیه جنس ها می باشد.

  • لوله های فلزی الکتریکی (EMT) :

 این لوله ها تا حد زیادی متداول ترین لوله های مورد استفاده هستند. EMT ها معمولاً «دیواره نازک» نامیده می شوند ، زیرا دیواره بسیار نازک تری نسبت به RMC ها دارند ؛ به همین دلیل است که نباید در مکان هایی که احتمال وجود خطر های بزرگ وجود دارد ، استفاده شوند. این محصولات همچنین در فولاد گالوانیزه و با پوشش مقاوم در برابر زنگ موجود تولید می شوند و می توانند در اکثر سازه های داخلی و خارجی ؛ به عنوان هادی ، استفاده شوند. این لوله ها بسیار سبک تر بوده و به راحتی خم می شوند. اتصالات EMT ، به راحتی در دسترس بوده و بسیار ارزان هستند.

  • لوله فلزی انعطاف پذیر (FMC) :

معمولاً تحت عنوان مجراهای “گرین فیلد” یا “فلکس” شناخته می شوند. این محصولات از نوارهای فلزی مارپیچی ساخته و به هم متصل می شوند. اغلب برای چند متر آخر سیم کشی استفاده می شوند ؛ جایی که سیستم های مجرای معمولی برای مانور و خاتمه دشوار است. یکی دیگر از مزایای بزرگ FMC ها ، توانایی آن ها در جذب ارتعاشات و امکان حرکت است ؛ بنابراین اغلب برای سیم کشی پمپ ها ، موتور ها و تجهیزات تولیدی استفاده می شود. نکته منفی این است که آنها محافظت زیادی در برابر ضربه و خوردگی ارائه نمی دهند و نمی توان آن ها را در فضای باز یا مدفون ، جاسازی کرد.

  • لوله فلزی انعطاف پذیر مایع (LFMC) :

 به آنها «مایع محفوظ» نیز می‌گویند و به همان روشی که FMC‌ ها ساخته می‌شوند ، تولید می‌شوند. با این تفاوت که LFMC‌ ها یک پوشش بیرونی غیرفلزی دارند که ضد آب می باشد و در برابر ترک‌ خوردگی در معرض نور خورشید مقاوم است. این محافظ اضافی از پوشش خود در برابر اکثر محدودیت های FMC غلبه می کند ؛ بنابراین می توان از آنها در فضای باز و در شرایط مرطوب نیز استفاده کرد ؛ مشروط بر اینکه آب و رطوبت از اتصالات انتهایی وارد نشود. این محصولات در برابر آسیب فیزیکی آسیب پذیر بوده و نباید در معرض تنش قرار گیرند و یا در بتن محصور شوند.

  • لوله های آلومینیومی :

این لوله عل نوعی مجرای فلزی بوده و در کاربردهای تجاری و صنعتی نیز رایج هستند. از آنجایی که آلومینیوم به خوبی در برابر خوردگی مقاومت می کند ؛ لوله های آلومینیومی نیز در مکان هایی که در معرض مقادیر زیادی آب یا مواد خورنده قرار می گیرند ، ترجیح داده می شوند. با این حال ، این لوله ها به ویژه در برابر بتن آسیب پذیر هستند ؛ زیرا فلز به آن واکنش نشان می دهد. اما اگر نیاز به جاسازی در بتن باشد ، می توان آن ها را با پوشش های خاصی مورد استفاده قرار داد.

لوله های آلومینیومی

کیفیت کلید و پریز های لگراند

لگراند یکی از معتبرترین برند های تولیدی قطعات الکتریکی می باشد. محصولات تولیدی این برند از نظر کیفیت ، سطح بالایی داشته و جز مرغوبترین اجناس موجود در بازار به شمار می روند. اگر قصد تهیه کلید و پریز لگراند را دارید ، پیشنهاد می کنیم که به وب سایت فروشگاه اینترنتی برق نت ، به نشانی (barghnet.com) سر بزنید و محصولات خود را خریداری نمایید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا