گردشگری

برترین مقصدهای گردشگری در سال ۲۰۲۲ به انتخاب نشنال جئوگرافیک

اگرچه همه گیری کرونا تمام نشده خیلی از ما امیدواریم که ۲۰۲۲ سالی باشد که بتوانیم بعد از یک وقفه یکی دو ساله مجددا به سفر برویم. نشنال جئوگرافیک که از سال ۱۸۸۸ تا کنون به ما اطلاعات مفیدی داده و در شناساندن سیاره مان به همگان کمک شایانی کرده، برای سال ۲۰۲۲ یک فهرست ۲۵ تایی از مکان هایی که باید دید را منتشر کرده است. این مقصدهای گردشگری در ۵ گروه دسته بندی شده اند: طبیعت، ماجراجویی، فرهنگ، حفظ محیط زیست و خانواده.

باریکه ی کاپریوی

تمرکز این مکان ها بیشتر بر روی پارک های ملی، حیات وحش، فعالیت های بیرون از خانه، سفر سبز و سفرهای مناسب چند نسل با هم بوده است. در دسته ی فرهنگ، پروچیدا، جزیره ای کوچک در ناپل، پایتخت فرهنگی ایتالیا در ۲۰۲۲ و «تین پن اَلی» (Tin Pan Alley)، قطب موسیقی لندن که دوباره احیا شده است، جای گرفته اند. در این دسته هوکایدو، جزیره ای در شمالی ترین بخش ژاپن که به خاطر طبیعت بکر، آبشارهای زیبا و حیات وحش غنی اش مشهور است را نیز داریم.

جزیره هوکایدو، ژاپن

در دسته ی حفظ محیط زیست، انتخاب های نشنال جئوگرافیک، پارک ملی یاسونی اکوادور، زیست‌کره (biosphere)ای در آمازون که در معرض خطر است را شامل می شود. همین هفته ی پیش بخشی از این پارک برای ساخت راهی برای عبور لوله های نفت تخریب شد.

پالائو

آب های مقدس رودخانه ی بایکال که به «دریای مقدس» روسیه معروف است، از مجموع همه ی دریاچه های امریکای شمالی بزرگ تر است و نزدیک یک چهارم ذخایر آب شیرین جهان را تشکیل می دهد.

مینه سوتای شمالی

برای سفرهای خانوادگی، انتخاب های نشنال جئوگرافیک شامل خط ساحلی جنوب غربی ترکیه می شود؛ جایی در مدیترانه که در دوران باستان آن را با نام لیکیه می شناختند. خلیج های کوچک این مکان نسبتاً بکر برای قایق سواری ایده‌آل هستند.

شهر ووچ، لهستان

فهرست بهترین مقصدهای گردشگری جهان در سال ۲۰۲۲ به انتخاب نشنال جئوگرافیک:

فرهنگ

کوه جنگ مای، چین

تین پَن اَلی، لندن

هوکایدو، ژاپن

پروچیدا، ایتالیا

آتلانتا، جورجیای امریکا

حفظ محیط زیست

دره ی رور، آلمان

پارک ملی یاسونی، اکوادور

ووچ، لهستان

دره نشنال کلمبیا، اُرِگان/واشینگتن

پارک ملی چیمانیمانی، موزامبیک

طبیعت

باریکه ی کاپریوی، نامیبیا

مینه سوتای شمالی

دریاچه بایکال، روسیه

منطقه حفاظت شده جنگلی مایا در بلیز

ویکتوریا، استرالیا

ماجراجویی

مسیر دوچرخه سواری رودخانه سن، فرانسه

کاستاریکا

مسیر نپیسی گوئی، نیو برانزویک، کانادا

پالائو

حوضچه آراپاهو، کلرادو

خانواده

سفر آبی بر رودخانه ی دانوب

لیکیه، ترکیه

گرانادا، اسپانیا

بونیر

کرانه شرقی مریلند

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا