کسب و کار

برتری ساندویچ پانل نسبت به مصالح سنتی در چیست؟

امروزه ساندویچ پانل‌ ها یا پانل‌های پیش ساخته جای مصالح سنتی را در صنایع مختلف گرفته اند. این محصولات از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، استانداردهای لازم برای ساخت یک سازه مقاوم را نیز دارا هستند. برای این که با مزایای استفاده از ساندویچ پانل‌ها بیشتر آشنا شوید همراه ما باشید.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل محصولی است که شامل یک لایه مرکزی و دو ورق فلزی در دو طرف آن است. برای لایه مرکزی معمولا از عایق‌هایی چون پشم شیشه، پشم سنگ، فوم پلی یورتان و پلی استایرن استفاده می‌شود. همچنین ورق‌های آلومینیوم، فولاد گالوانیزه و آلوزینک نیز از جمله رایج‌ترین ورق‌هایی است که در ساخت ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنچه باعث برتری ساندویچ پانل نسبت به مصالح سنتی می‌شود، ویژگی‌های منحصر به فردی است که این محصول دارد. پانل‌ها انواع مختلفی دارند و در دو نوع اصلی ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تولید می‌شوند.

عوامل برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی

ساندویچ پانل‌ها در مقایسه با مصالح سنتی سبک تر، ارزان تر، زیباتر و در کل مقرون به صرفه‌تر هستند. اگر بخواهیم عوامل برتری این پانل‌های پیش ساخته نسبت به مصالح سنتی را برشماریم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سازه‌های سبک

سبک‌سازی سازه‌ها امروزه یکی از مهمترین اهداف ساختمان‌سازی در صنایع ساختمانی و عمرانی است. یکی از مهمترین ویژگی‌های پانل‌های پیش ساخته سبکی آن‌ها است. بنابراین استفاده از ساندویچ پانل‌ها باعث می‌شود که سازه‌ها سبک‌تر باشند. به طور مثال یک دیوار ساخته شده از ساندویچ پانل حدود ۵۰ برابر سبک‌تر از دیوار مشابهی است که با آجر و سیمان ساخته می‌شود. این سازه‌ها علاوه بر سبکی، مقاومت بسیار بالایی در مقابل انواع فشار و ضربه دارند. این ویژگی پانل‌ها در ساخت دیوارها و سقف از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایمنی سازه

یکی از مهمترین برتری پانل‌های پیش ساخته در مقایسه با مصالح سنتی ایمنی بالای آن‌ها است. این محصولات بسیار سبک هستند و به همین دلیل کمترین آسیب دیدگی و خسارت را در زمان سیل یا عوامل محیطی دیگر دارند. از طرفی خاصیت عایق‌بندی آن‌ها سبب می‌شود که پانل‌های پیش ساخته در برابر حریق، دمای بالا و شعله مستقیم نیز انتخاب مطمئنی محسوب شوند.

مقاومت در برابر خوردگی

یکی دیگر از مزایای استفاده از پانل‌های پیش ساخته مقاومت بالای آن‌ها در مقابل خوردگی است، این پانل‌ها در مقابل عواملی چون رطوبت هوا، مواد شیمیایی و… مقاومت مناسبی داشته و کمتر دچار آسیب دیدگی یا خوردگی می‌شوند. به این ترتیب هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن‌ها بسیار کم خواهدبود.

سرعت و سهولت نصب

ساخت یک سازه با پانل‌های پیش ساخته بسیار سریع و آسان است. این در حالی است که استفاده از مصالح سنتی نیازمند کار چندین نفر نیروی انسانی و مدت زمان طولانی برای تهیه مصالح، ساخت و زمان خشک شدن آن‌ها است. در حالی که پانل‌های پیش ساخته حمل و نقل ساده‌تری دارند و کار نصب آن‌ها نیاز به نیروی کار کمتری دارد و مدت زمان ساخت سازه‌ها با آن‌ها کمتر از مصالح سنتی است. استفاده از ساندویچ پانل‌ها و نصب آن‌ها هیچ محدودیتی ندارد و تقریبا در هر مکانی حتی در ارتفاعات بالا نیز به سادگی و سرعت قابل نصب هستند.

صرفه جویی در هزینه‌ها

قیمت تمام شده یک سازه ساخته شده از پانل‌های پیش ساخته بسیار کمتر از مصالح سنتی است. حمل و نقل آسان، سهولت در نصب، تسریع زمان اتمام پروژه و هزینه‌های نگهداری ناچیز باعث می‌شود که ساندویچ پانل‌ها در مقایسه با مصالح سنتی گزینه مقرون به صرفه‌تری باشند.

قابلیت بازیافت

پانل‌های پیش ساخته قابلیت تعمیر و بازیافت دارند و دوستدار محیط زیست محسوب می‌شوند. این پانل‌ها را می‌توان به صورت دست دوم نیز مورد استفاده قرار داد و به این ترتیب در هزینه‌ها صرفه جویی کرد.

عایق‌بندی مناسب

ساندویچ پانل‌ها عایق مناسبی برای گرما و سرما محسوب می‌شوند. بنبارین استفاده از این مصالح مدرن در سازه‌ها باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌ها می‌شود. ضمن این که این محصولات عایق صوتی نیز محسوب می‌شوند که در سازه‌های مختلف در شهرهای شلوغ و پر سر و صدا یک گزینه عالی به حساب می‌آیند.

جمع‌بندی

ساندویچ پانل‌ها یا پانل‌های پیش ساخته را مصالح مدرن می‌نامند. این محصولات شامل یک لایه فوم عایق هستند که در دو طرف آن با ورق‌های مخصوصی پوشانده می‌شود. ساندویچ پانل‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله سبکی، عایق بندی، قابلیت بازیافت و… هستند که آن‌ها را به یک گزینه عالی برای استفاده در سازه‌های مختلف تبدیل می‌سازد. پانل‌های پیش ساخته در دو نوع ساندویچ پانل دیواری و سقفی تولید می‌شوند.

اگر قصد خرید و آشنایی بیشتر با ساندویچ پانل و انواع آن را دارید می توانید به وبسایت پارسین گستر به آدرس https://parsinind.com مراجعه نمایید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا