اقتصادی

برخی نمادهای شاخص‌ساز بازار سهام رشد کرد

شاخص بورس در ۱۵ دقیقه ابتدایی معاملات امروز بازار سهام با افت ۷۳۰۲ واحدی به یک میلیون و ۳۲۹ هزار واحد رسید با این وجود برخی نمادهای شاخص ساز از جمله خودرویی ها رشد کردند.

به گزارش روند بازار به نقل از  مهر، شاخص بورس معاملات امروز سه‌شنبه ۶ آبان ۹۹ را با روند نزولی آغاز کرد و شاخص کل با افت ۷۳۰۲ واحدی در ۱۵ دقیقه ابتدای معاملات، به یک میلیون و ۳۲۹ هزار واحد رسید.

در این ۱۵ دقیقه ۱۰۴ هزار و ۷۸۲ معامله صورت گرفته و نمادهای شپنا، شتران، اخابر، فملی، فولاد، وغدیر بیشترین تأثیر منفی و نماد خودرو بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشته است.

در عین حال برخی نمادهای شاخص ساز از جمله خودرویی‌ها با رشد همراه شدند چرا که شورای رقابت در چارچوب مصوبات گذشته، نرخ تورم را در هزینه تمام شده تولیدات خودروسازان لحاظ کرده و اجازه داده است خودروسازان متناسب با نرخ تورم فصلی، قیمت محصولات خود را افزایش دهند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا