سیاسی

برداشت اورانیوم ۲۰درصد زیر نظر آژانس است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: از زنجیره جدید از ماشین‌های سانتریفیوژ که دو هفته پیش فرآیند نصب و گازدهی به آن‌ها در فردو به انجام رسید، اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد برداشت شد

به گزارش روند بازار، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرده که از زنجیره جدید از ماشین‌های سانتریفیوژ که دو هفته پیش فرآیند آن انجام رسید، اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد برداشت شد.

صداوسیما نوشت، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به انتشار خبرهایی در رسانه‌های بین المللی مبنی بر «افزایش میزان غنی‌ سازی اورانیوم در ایران» گفت: گاز دهی به یک زنجیره جدید از ماشین‌های سانتریفیوژ IR۶ حداقل دو هفته پیش به آژانس اطلاع داده شد، و پیشتر آژانس در این خصوص اطلاع رسانی کرد که بلافاصله، رسانه‌های بین المللی با هدف پیگیری اهداف خاص، آن‌را با بزرگنمایی منعکس کردند.

وی ادامه داد: اقدام روز گذشته ایران در برداشت محصول بیست درصد از این زنجیره بخش فنی پایانی این اقدام اعلام شده قبلی بود که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی پیشتر اطلاع رسانی و اخیراً هم راستی آزمایی شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: این اقدام سازمان انرژی اتمی در اجرای تکالیف قانونی سازمان در راه اندازی و گاز دهی یک هزار دستگاه (شش زنجیره) از ماشین سانتریفیوژ IR۶ صورت گرفته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا