اقتصادیکسب و کار

بررسی بازار بورس ایران، ارز دیجیتال و فارکس، کدامیک سودآور است؟

چند سالی است که بازارهای مالی جای خود را بین ایرانیان باز کرده است و افراد زیادی وارد این بازار شده‌اند. در اینجا منظور ما کسانی است که به تازگی وارد این بازار شده‌اند و بین بازارهای مختلف از جمله بورس، ارز دیجیتال و فارکس، شروع به معامله و سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بازار بورس ایران

بورس ایران در پانزدهم بهمن ماه سال ۱۳۴۶ کار خود را شروع کرد و در سال ۱۳۵۷ تعداد شرکت‌ها و موسسه‌های پذیرفته شده در اوراق بهادار تهران افزایش پیدا کرد. زیر شاخه‌های بازار بورس ایران عبارت‌انداز: بورس اوراق بهادار تهران، فرا بورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی که به تازگی به آن اضافه شده است.

چگونه وارد بورس ایران شویم؟

برای ورود به بازار بورس ابتدا باید آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینید. درکل برای ورود به هر شغل یا تخصصی باید آموزش‌هایی ابتدایی تا متوسطه آن را ببینید و پس از کسب تجربه با چشمی باز وارد معامله شوید.

بورس ایران

در تمامی بازارهای مالی شناخت نمودارها و اندیکاتورها مهم است زیرا بر اساس آنها معاملات خود را ثبت می‌کنید. برای شروع ابتدا به سرمایه نیاز دارید تا بتوانید با آن شروع به معامله کنید.

پس از آن برای ورود به بورس ایران مراحل زیر را باید انجام دهید:

  1. دریافت کد بورسی
  2. انتخاب کارگزاری
  3. ورود به سامانه معاملات

کارگزاری‌های مختلفی در ایران وجود دارند که می‌توانید در آن ثبت نام کنید. در لیست زیر برخی از آنها را معرفی کرده‌ایم:

  • کارگزاری آگاه
  • کارگزاری مفید
  • کارگزاری فارابی
  • کارگزاری بانک تجارت
  • کارگزاری بانک آینده
  • کارگزاری مدبر آسیا
  • کارگزاری اقتصاد بیدار

مراحل ثبت نام در بورس ایران ساده است. قدم اول اینکه باید ۱۸ سال تمام داشته باشید و پس از آن در مرحله اول در سامانه سجام کد بورسی خود را دریافت کنید و پس از آن به دفتر پیشخوان بروید و احراز هویت خود را تکمیل کنید. سپس منتظر دریافت کد بورسی باشید.

قدم آخر در یکی از کارگزاری‌های نامبرده ثبت نام کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود.

چگونه در بورس ایران سود کنیم؟

در ادامه به صورت خلاصه مواردی که با رعایت آن می‌توانید در بورس سود کنید را آماده کرده‌ایم.

  • انتخاب صنایع برتر برای سرمایه‌گذاری
  • استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی
  • متنوع بودن سبد سهام
  • داشتن استراتژی معاملاتی
  • ورود و خروج به موقع

بازار ارز دیجیتال؛ نوپا و پر ریسک

مفهوم ارز دیجیتال در سال ۱۹۸۰ آغاز شد و با روی کار آمدن ارز بیت کوین توسط شخص یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ علناً بازار ارز دیجیتال کار خود رو شروع کرد.

اگر نگاهی به ارزهای دیجیتالی که از سال‌های قبل وارد این بازار شده‌اند بیاندازید، پی میبرید که خیلی از ارزهایی که در چند سال پیش حضور داشته‌اند، اکنون هیچ نام و نشانی از آنها نیست و به قبرستان ارزهای دیجیتال پیوسته‌اند.نداا

این بازار بسیار نوپا است و اگر با علم و تجربه وارد آن نشوید، با سرمایه‌گذاری اشتباه بر روی یک ارز، ممکن است تمام سرمایه خود را یک شبه از دست بدهید.

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، برای ورود به هر شغل و تخصصی باید آموزش ببینید و پس از تمرین و کسب تجربه

وارد آن شوید.

برای ورود به بازار ارز دیجیتال به چیزی نیاز داریم؟

همانطور که می‌دانید کشور ایران به دلیل تحریم‌ها، قادر به انجام برخی از کارها نیست و مجبور هستیم برای بعضی از امور، تحریم‌ها رو دور بزنیم. اولین قدم ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال است. صرافی‌های زیادی وجود دارند اما اکثر آنها برای ایرانیان قابل ثبت نام نیست. راه حل این است که از صرافی‌های ایرانی استفاده کنید.

معرفی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

در اینجا اسامی برخی از صرافی‌های ایرانی را مشاهده می‌کنید و با خیال راحت و پس از احراز هویت ارزهای خود را خریداری کنید.

  • نوبیتکس
  • والکس
  • بیت پین
  • بیت ایمن
  • بیت ۲۴
  • صرافی تبدیل
  • صرافی اکسیر
  • صرافی اوکی اکسچنج

نگه‌داری ارزهای دیجیتال راه‌های متفاوتی دارد از جمله اینکه ارز خریداری شده را در همان صرافی نگه‌داری کنید که توصیه نمی‌شود. راه دوم انتقال ارز دیجیتال به کیف پول دیجیتال است که همیشه در دسترس شماست.

کیف پول ارزهای دیجیتال به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شوند. در ادامه انواع آنها را به اختصار توضیح داده‌ایم:

کیف پول‌های سرد

  • کیف پول‌های دسکتاپ
  • کیف پول‌های موبایل
  • کیف پول‌های تحت وب
  • کیف پول‌های ترکیبی

کیف پول‌های گرم

  1. کیف پول سخت افزاری
  2. کیف پول کاغذی

معرفی بازار فارکس؛ قدیمی و حرفه‌ای

بازار فارکس از قدیمی‌ترین بازارهای دنیاست و روزانه بیش از ۶.۸ تریلیون دلار در آن معامله می‌شود. در این بازار هر سهمی را از هر کشوری می‌توانید خریداری کنید. تفاوت بورس ایران با فارکس در این است که در بورس ایران فقط سهام شرکت‌ها و موسسات ایرانی قابل خرید است اما در فارکس، تمام کشورهایی که سهام شرکت خود را در این بازار قرار داده‌اند قابل معامله است.ند

مراحل ورود به فارکس

برای ورود به بازار فارکس مطابق با دیگر بازارهای گفته شده پس از کسب تجربه وارد آن شوید. ابتدا آموزش‌های لازم را ببینید و پس از تمرین در یک حساب دمو، تمرینات خود را انجام دهید.

بروکر آمارکتس

استراتژی‌های شخصی خود را تست و بررسی کنید و پس از حصول اطمینان با کمترین سرمایه وارد بازار شود.

ثبت نام در بروکر آمارکتس

ابتدا یک بروکر انتخاب کنید. بروکر در اینجا مانند کارگزار در بورس است که معاملات شما را ثبت می‌کند. بر اساس تجربه تیم پارسی فارکس بهترین بروکر برای ایرانیان ثبت نام در بروکر آمارکتس می‌باشد. این بروکر با سابقه ۱۵ ساله توانسته است لقب بهترین بروکر را در بین ایرانیان باز کند. پشتیبانی این بروکر با زبان فارسی از مهمترین دلایل آن برای ثبت نام است.

مراحل ثبت نام در بروکر Amarkets بسیار آسان است. کافی است با ارسال کارت ملی و کارت بانکی خود در این بروکر ثبت نام کنید. توجه کنید که در هنگام ثبت حتما از شماره تلفن همراه و ایمیل معتبر استفاده کنید.

معامله در این بازار نیازمند آموزش و تجربه بالایی است. اگر تازه‌وارد هستید توصیه می‌کنیم از سیستم کپی تریدینگ بروکر آمارکتس استفاده کنید.

با اتصال حساب خود به کپی تریدینگ می‌توانید بدون کسب دانش و تجربه در بازار فارکس کسب درآمد کنید. نحوه کار کپی تریدینگ به این صورت است که یک تریدر حرفه‌ای در هر بار که وارد معامله می‌شود، آن معامله نیز در حساب شما کپی و پس از خارج شدن از معامله نتیجه آن در حساب معاملاتی شما ثبت می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موارد گفته شده می‌توانید وارد سایت پارسی فارکس شوید و دو مقاله «کپی تریدینگ چیست پارسی فارکس» و «بروکر آمارکتس پارسی فارکس» ر مطالعه کنید و مطابق با آموزش در سایت بروکر آمارکتس ثبت نام و حساب معاملاتی خود را به سیستم کپی تریدینگ پارسی فارکس با نام Parsifx_vip متصل کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا