اقتصادی

بررسی قیمت سکه در سال جاری

بانک مرکزی متوسط قیمت فروش سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم در تهران را طی پنج ماه ابتدای امسال اعلام کرد که بر اساس آن، سکه طرح جدید و قدیم نسبت به مدت مشابه پارسال به‌ترتیب ۳۲.۷ و ۳۴.۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، بررسی گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که در مرداد امسال متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد شهر تهران، ۱۳ میلیون و ۸۰۹ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل ۴.۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۷.۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین، حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در این ماه به‌ترتیب ۱۲ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان اعلام شده است.

علاوه بر این، در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد شهر تهران ۱۴ میلیون و ۵۰۷ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل ۴.۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۸.۱ درصد با افزایش مواجه شده است.

البته، حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در ماه یادشده به‌ترتیب ۱۳ میلیون تومان و ۱۴ میلیون و ۹۶۶ هزار تومان بوده است.

بنابراین، در پنج ماهه اول امسال متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید به‌ترتیب ۱۳ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۳۱۹ هزار تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل به‌ترتیب ۳۲.۷ و ۳۴.۹ درصد افزایش داشته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا