اقتصادی

لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از فردا (۱ اسفند) بررسی می‌شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از آغاز جلسات بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از فردا ( یکشنبه) خبر داد.

به گزارش روند بازار، سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس از فردا جلسه علنی خواهد داشت، گفت: نمایندگان پس از بازگشت از حوزه‌های انتخابیه خود از فردا (یکشنبه ۱ اسفند) به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ می‌پردازند.

به نقل از تسنیم، وی درباره لایحه بودجه سال آینده توضیح داد: پس از اتمام روند بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق، گزارش این کمیسیون در سامانه طرح و لوایح صحن علنی قرار داده شد تا نمایندگان پیشنهادات خود را ثبت کنند که امروز (شنبه ۳۰ بهمن) آخرین فرصت ارائه پیشنهادات است.

نماینده تهران در مجلس درباره حضور مسئولان دولتی در مجلس برای دفاع از جزئیات لایحه بودجه، اضافه کرد: به دلیل اینکه رئیس‌جمهور در زمان بررسی کلیات لایحه بودجه در مجلس حضور پیدا کرد طبق آئین‌نامه مجلس نیاز نیست که در زمان بررسی جزئیات در مجلس حضور داشته باشد و در زمان بررسی لایحه سایر مسئولان دولتی در صحن علنی پارلمان حضور می‌یابند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس درباره زمان اتمام بررسی لایحه بودجه در صحن علنی پارلمان، اظهار کرد: قطعاً تا پایان اسفند کار بررسی لایحه بودجه در مجلس به اتمام می‌رسد و به دولت برای اجرا ابلاغ می‌شود.

چگونگی وضعیت لایحه بودجه سال آینده؟

بر اساس گزارشی که چندی پیش از تجارت‌نیوز پیرامون بودجه منتشر شد،لازم به ذکر است که این لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است. در پیشنویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ سقف معافیت مالیاتی سالانه ۶۰ میلیون تومان تعیین شد.

کسانی که کل حقوق سالانه‌شان در سال کمتر از ۶۰ میلیون تومان باشد مالیاتی نمی‌پردازند، یعنی حقوق ماهانه پنج میلیون تومان اما بیشتر از آن مشمول مالیات می‌شود.

رئیس کمیسیون تلفیق نیز این موضوع را تایید کرده است و براساس اظهارات او، افرادی که حداقل ماهانه پنج میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند از پرداخت مالیات معاف هستند.

از ۵ تا ۱۵ میلیون ۱۰ درصد مالیات می‌پردازند، مازاد ۱۵ تا ۲۵ میلیون ۱۵ درصد مالیات می‌پردازند و مازاد ۲۵ میلیون تا سقف ۷ برابر ۲۰ درصد مالیات می‌پردازند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا