اجتماعی

برق ۱۰۰ اداره پرمصرف در تهران قطع شد

به گفته سخنگوی صنعت برق پیش‌بینی می‌شود با توجه به پتانسیل و ظرفیت خوبی که از قطعی برق ادارات پرمصرف حاصل شده است، صنعت برق بتواند تا هزار مگاوات صرفه‌جویی داشته باشد.

به گزارش روند بازار، سخنگوی صنعت برق گفت: برق حدود ۱۰۰ اداره، دستگاه اجرایی و نهاد عمومی غیردولتی پرمصرف در تهران قطع است.

ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران گزارش داد، مصطفی رجبی‌مشهدی درباره تاثیر تغییر ساعت اداری در مصرف برق اظهار کرد: در ابتدا یک هدف‌گذاری ۸۰۰ مگاواتی داشتیم. پیش‌بینی می‌شود با توجه به پتانسیل و ظرفیت خوبی که در این بخش وجود دارد، تا یک هزار مگاوات بتوانیم صرفه‌جویی کنیم.

رجبی‌مشهدی ادامه داد: تاکنون حدود ۷۰ درصد از هدف‌گذاری‌ها انجام شده و به‌طور قطع همه این اقدامات می‌تواند کمک کند تا تامین برق پایدار را در تابستان برای همه هم‌وطنان داشته باشیم.

وی گفت: براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، در هفته گرمی به سر می‌بریم و پیش‌بینی می‌کنیم طی امروز و فردا مصرف برق کشور از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کند. از مردم می‌خواهیم در ساعات اوج مصرف با استفاده‌نکردن از دستگاه‌های پرمصرف برقی و تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولر آبی، صنعت برق را یاری کنند.

سخنگوی صنعت برق درباره رمزارزها گفت: ۲۰۰ مگاوات رمزارز مجاز در کشور فعالیت دارند که براساس مقررات و محدودیت‌هایی که در دوره اوج بار داریم، فعلا از مدار خارج شده‌اند.

مصطفی رجبی‌مشهدی ادامه داد: بعد از رفع محدودیت‌ها و گذر از روزهای اوج بار، دوباره اجازه استفاده از شبکه برق را برای استخراج رمزارز خواهند داشت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا