اجتماعی

برق ۵میلیون مشترک رایگان شد

در پی اجرای طرح برق امید تعداد مشترکان پر مصرف کاهش یافته و آنطور که معاون هماهنگی توزیع برق شرکت توانیر گفت: برق ۵میلیون مشترک رایگان شد. 

روند بازار به نقل از ایسنا نوشت: طرح برق امید که اجرای آن از ابتدای آبان ماه امسال در کشور آغاز شده، راهی برای مدیریت انرژی برق و پرداخت تخفیف صددرصدی به صورتحساب مشترکانی بوده که سهم غیر متعارفی از مصرف برق را مطالبه نمی‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در دو ماه گذشته هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک کم مصرف برق در کشور شناسایی شده که در واقع مشترکان پرمصرف ۹ درصد کاهش داشته است.

آنطور که غلامعلی رخشانی‌مهر – معاون هماهنگی توزیع برق شرکت توانیر گفته به در همین مدت چهار درصد به تعداد مشترکان کم مصرف، ۵.۸ درصد به تعداد مشترکان خوش مصرف اضافه شده و ۹.۸ درصد از تعداد مشترکان پر مصرف کاسته شده است.

هم اکنون شرایط اطلاع مشترکان از وضعیت مصرف و نحوه بهره‌مندی آنان از تخفیف اعمال شده در قبوض برق در سامانه برق ایران و اپلیکیشن برق من فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مشترکان برق با مراجعه به درگاه‌های فوق علاوه بر اطلاع از وضعیت خود، به راه‌های مدیریت مصرف نیز دسترسی خواهند داشت، گفت: مدیریت مصرف انرژی مهمترین اقدام مشترکان برق در شرایط کنونی است، صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق شرایط تأمین سوخت کافی برای نیروگاه‌ها را فراهم کرده و تأمین برق مطمئن و پایدار به ویژه برای مشترکان ساکن در مناطق سردسیر را به دنبال دارد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ایران با تاکید بر اینکه تاکنون در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی به مشترکان برق در کشور خیلی توسعه یافته عمل نکرده‌ایم و باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود، عنوان کرد: نیروی انسانی بهترین سرمایه بوده و باید از این نیرو به خوبی استفاده شود، زیرا نیروی انسانی مهمترین امکان برای توسعه است.

طبق آنچه پیش تر مسوولان اعلام کردند در حال حاضر ۳۰ میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارد که در دو دسته “زیرالگو” و “بیش ازالگو” تقسیم بندی شده اند که برای هرکدام تعرفه خاصی تعریف شده است.

در این بین ۸۵ درصد از مشترکان زیرالگو برق مصرف می‌کنند و تنها ۱۵ درصد بالاتر از الگوهای تعیین شده مصرف دارند، در طرح برق امید مشترکان زیرالگو هم به دو دسته خوش مصرف و کم مصرف تقسیم بندی می‌شوند.

۳۰ میلیون نفر مشترک در طرح برق امید از تخفیف صد درصدی بهای برق بهره‌مند خواهند شد که حدود ۸ و نیم میلیون مشترک در این محدوده هستند و تا زمانی که کم مصرف باقی بمانند، از تخفیف صد درصدی بهره‌مند خواهند شد.

البته مشترکان خوش مصرف هم می‌توانند با رعایت نکاتی ساده، خود را به جرگه کم مصرف‌ها رسانده و از تخفیف صد درصدی بهای برق مصرفی بهره‌مند شوند چراکه تعرفه‌های برق پلکانی است و هرچه از میزان مصرف برق مشترکان کاسته شود، مزایای اقتصادی برای خانوارها دارد، به طور مثال اگر مشترکان ۱۰ درصد مصرف برق خود را کم کنند، ۲۰ درصد از هزینه برقشان کم می‌شود و اگر ۲۰ درصد مصرف را کاهش دهند، شاهد کاهش ۴۰ درصدی هزینه برق مصرفی خواهند بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا