اجتماعی

برنامه واکسیناسیون جمعیت بالای ۸۰ سال آغاز شد

وزیر بهداشت، بر ضرورت تسریع در آغاز برنامه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشور تاکید کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، سعید نمکی، روز سه شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با تبریز، بر اهمیت تسریع در آغاز برنامه واکسیناسیون کشوری علیه کووید ۱۹ تاکید کرد.

وزیر بهداشت افزود: همه تلاش خودشان را گذاشتند تا نفس‌های مؤمنین گرفتار کرونا راحت‌تر از قبل باشد. از همه همکارانم در سراسر کشور که در مدیریت موج چهارم بیماری بسیار بسیار خوب و زیبا عمل کردند و بیش از آنچه که ما فکر می‌کردیم، توانستند بر تسلط بر این موج موفق باشند و از دکتر ریسی هم تشکر می‌کنم که امروز در استان تبریز برای آغاز فاز دوم واکسیناسیون همگانی حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در زمینه واکسیناسیون از همه کسانی که فاز یک را مدیریت کردند تشکر می‌کنم. گرچه آغاز راه بود، مشکلات و کندی‌هایی داشت که بعضاً مورد قبول من نیست، اما به هر حال کار تازه‌ای بود و هر کار تازه‌ای ممکن است فراز و فرودهایی داشته باشد. اما خوشحالم که علی‌رغم همه دغدغه‌هایی که برای تهیه واکسن داشتیم، چه با سازوکار کووکس و چه از قراردادهایی که از ماه‌ها پیش با شرکت‌های خارجی بسته بودیم و متأسفانه با مشکلات ناشی از تولید آن‌ها و تامین‌کنندگان، دیرتر از موعد و کمتر از حد مورد نظر واکسن دریافت کردیم، اما با دو هفته تأخیر توانستیم جمعیت گروه هدف اول را واکسینه کنیم و امروز خوشحالیم که در موعد مقرر فاز دوم واکسیناسیون کشوری را داریم آغاز می‌کنیم.

نمکی افزود: در عین حال با تکیه بر تولید داخلی توانستیم فاز سوم آزمایش بالینی یکی از معتربرترین و مؤثرترین واکسن‌های جهان که در پاستور با انتقال دانش فنی از کوبا انجام می‌شود را آغاز کنیم و همچنین واکسنی که در مجموعه برکت است به فاز سوم رسید

برنامه واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال از امروز در آذربایجان شرقی آغاز شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا