اقتصادی

برنج، منتظر اعلام نرخ تضمینی

براساس اعلام انجمن برنج، قیمت برنج با هفته‌های قبل تفاوتی نداشته است و شالیکاران و کارخانه‌های شالیکوبی منتظر اعلام نرخ خرید تضمینی هستند.

به گزارش روند بازار به نقل از بازار، احمد اشراقی، نایب رئیس انجمن برنج گفت: با اتمام برداشت کشت اول محصول در استان‌های شمالی، برآوردها حاکی از رشد ۱۰ تا ۲۰ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل است..

به گفته او، با توجه به شرایط جوی و کاهش ضایعات تولید نسبت به سال قبل، پیش بینی می‌شود که تولید به ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد.

اشراقی عنوان کرد: با احتساب سرانه مصرف ۳ میلیون تن برنج و تولید داخل، حداکثر نیاز ما به واردات ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن است، در حالی که برخی سال‌ها بیش از یک میلیون تن برنج وارد شده است.

مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج نیز چندی پیش گفته بود: قیمت فعلی هر کیلو برنج هندی ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و برنج پاکستانی ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان است، هرچند برخی واردکنندگان ممکن است برای فرار از رکود سرمایه، همانند قیمت عمده بنادر عرضه کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا