اقتصادی

برگزاری جشنواره فروش ویژه نوروزی

رئیس اتاق اصناف گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، جشنواره فروش ویژه نوروزی با تمرکز با اتحادیه‌های پوشاک، کیف و کفش و قنادان و آجیل‌فروشان جایگزین نمایشگاه‌های عرضه مستقیم شده است.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، سعید ممبینی در نشست رئیس و هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران که با حضور هیأت اجرایی جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجتناب از تجمع از یک سو و مشکلاتی که برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم برای اصناف در سال‌های گذشته ایجاد کرده بودند، امسال با ابتکاری از سوی اتاق اصناف ایران، مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت و دبیر خانه هیأت عالی نظارت در نظر داریم جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» را برگزار کنیم.

وی افزود: در این راستا جلساتی با نمایندگان رسته‌های صنفی در هفته‌های گذشته داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که زمینه فروش فوق‌العاده به طور گسترده و در سطح کشور را ایجاد کنیم. چنانچه این جشنواره در دور اول به خوبی برگزار شود، در سال‌های آینده نیز گزینه مناسبی برای جایگزینی با نمایشگاه‌های عرضه مستقیم خواهد بود و از آن جایی که مبدع این طرح اتحادیه‌ها بوده‌اند و در سال‌های گذشته نیز گلایه‌های زیادی از برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم داشتند، لذا امید داریم تا در این طرح، حضوری فعال و تأثیر گذار داشته باشند. از سوی دیگر در نظر داریم تا توزیع و نظارت بر کالا را نیز به خود اتحادیه‌ها بسپاریم.

مشارکت اتحادیه‌های پوشاک، کیف و کفش و آجیل فروشان و قنادان در فروش‌های فوق العاده

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران در این طرح، تمرکز با اتحادیه‌های پوشاک، کیف و کفش و قنادان و آجیل‌فروشان است که اجناس و خدمات آن‌ها از جمله کالاهای پر تقاضا در بازار شب عید است اما سایر اتحادیه‌ها نیز امکان مشارکت دارند چنانکه اتحادیه بارفروشان نیز اعلام آمادگی کرده است تا در کنترل قیمت میوه و ممانعت از افزایش نرخ، همکاری کند.

عرضه کالای قاچاق ممنوع!

ممبینی با بیان اینکه تمرکز ما بر حمایت از کالاهای تولید داخل است، تصریح کرد: اما چنانچه فروشندگان کالاهای خارجی، مستندات لازم جهت واردات قانونی اجناس را ارائه دهند، منعی در شرکت ایشان در جشنواره مذکور وجود نخواهد داشت.

وی همچنین پیش بینی کرد که برندهای مختلفی از این طرح استقبال کنند. به طور مثال، یکی از شرکت‌ها در زمینه کفش اعلام کرده است که طرح مذکور را در ۲۳۰ شعبه خود در سراسر کشور و با تخفیف ۵۰ درصد اجرا خواهد کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه تاکید کرد که بدیهی است شرکت واحدهای صنفی در این طرح کاملاً اختیاری بوده و اجباری در آن نیست.

معرفی مکانیزمی برای شکایت مشتریان

کامبیز معتمد وزیری، سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت هم در این جلسه گفت: نفس برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها تنظیم بازار و کاهش قیمت با حفظ کیفیت است. در سال‌های گذشته نمایشگاه‌های بهاره برگزار می‌شد اما همه واحدهای صنفی نمی‌توانستند در این نمایشگاه‌ها حضور یابند. امسال بنا داریم تا جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» را با همکاری اصناف رقم بزنیم که اگر رضایت مشتریان را جلب کند، امکان تکرار این طرح در سنوات و مناسبات بعدی وجود دارد.

وی افزود: از اتحادیه‌ها انتظار می‌رود تا روندی را پیش‌بینی کنند که در صورت تخلف واحدهای صنفی و ارائه کالای کم کیفیت یا گران فروشی مشتریان بتوانند شکایت خود را ثبت و به سرعت به آن رسیدگی شود. به عبارت دیگر لازم است تا فرایند سهل و روشنی برای شکایات احتمالی مشتریان در نظر گرفته شود تا مردم با خیال آسوده خرید و در صورت تخلف واحد صنفی مورد را پیگیری کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا