اقتصادی

برگزاری جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهر در خراسان جنوبی

جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهر ماه امسال در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود تا بازاریابی، معرفی و فروش این محصول دوباره رونق گیرد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مجتبی شریعتی رئیس کمیته اقتصادی و بازارسازی جشنواره ملی زرشک، گفت: دعوت از صاحبان برند‌های برتر صنایع غذایی کشور با همکاری اتاق تعاون در بازه زمانی این جشنواره، در برنامه است تا با بازدید از مزارع و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران، زرشک در صنایع غذایی جا باز کند.

شریعتی افزود: کمیته اقتصادی و بازارسازی یکی از بخش‌های مهم جشنواره است که اقدامات آن در راستای کمک به کشاورز است تا با ارائه راهکار‌هایی بتوانیم زرشک را به عنوان یک محصول راهبردی و مزیت‌دار استان خراسان جنوبی به جایگاه واقعی آن برسانیم که در سال‌های اخیر به آن پرداخته نشده است.

رئیس کمیته اقتصادی و بازارسازی جشنواره ملی زرشک تاکید کرد: در حوزه فرآوری به اندازه لازم کار نشده و زرشک به جهان معرفی نشده است بر این اساس فعالیت کمیته اقتصادی و بازارسازی معطوف به بازه زمانی یک هفته‌ای جشنواره نبوده و نیاز است اقدامات به‌طور مستمر در طول سال اجرایی شود و در راستای برنامه‌های این کمیته، مشکلات و چالش‌ها را احصا کرده و به دنبال رفع آن‌ها هستیم .

شریعتی درباره اهداف جشنواره گفت: جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد سردخانه‌های زرشک در استان خراسان جنوبی و تولید فرآورده‌های مختلف از این محصول، همچنین تولید محصولات غذایی بر پایه زرشک برای کمک به توسعه اقتصاد کشاورزی و اجرای تبلیغات گسترده در خارج از استان به عنوان مثال ورود زرشک به فرودگاه‌های بزرگ کشور و پرواز‌ها از این راهبردهاست.

رئیس کمیته اقتصادی و بازارسازی جشنواره ملی زرشک با اشاره به پیگیری ارائه تسهیلات ویژه به زرشک‌کاران افزود: فروش زرشک در بازار‌های بزرگ کشور در کنار عرضه در بازار‌های استان که با کمک تعاون روستایی و شهرداری برپا می‌شود از دیگر برنامه‌هاست.

شریعتی در ادامه تاکید کرد: معرفی زرشک در اتاق تعاون ایران، دعوت از چهره‌های بزرگ اقتصادی کشور و سفرا همچنین برپایی نمایشگاه زرشک در بوستان‌ها از دیگر اقدامات است و در حال حاضر در منطقه ویژه اقتصادی یک واحد فرآوری زرشک فعال است که به دنبال افزایش ظرفیت آن هستیم.

وی با اشاره به پیگیری فروش زرشک از طریق فروشگاه‌های اینترنتی گفت: به دنبال این هستیم که واحد‌های فرآوری زرشک را تا سال آینده در خراسان جنوبی راه‌اندازی کنیم همچنین برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه به حوزه زرشک پیگیری می‌شود تا از این محصول فرآورده‌های مختلفی، چون مارمالاد و نوشابه انرژی‌زا بر پایه زرشک استحصال کنند و بتوانیم محصولات جانبی از زرشک داشته و به فروش زرشک خام بسنده نکنیم.

گفتنی است؛ استان خراسان جنوبی رتبه اول سطح زیرکشت و تولید زرشک در ایران را به خود اختصاص داده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا