اجتماعی

بزرگترین شیرخوارگاه خاورمیانه در تهران افتتاح شد

بزرگترین و مجهزترین شیرخوارگاه خاورمیانه صبح امروز با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشور در تهران افتتاح شد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، ساخت شیرخوارگاه شبیر به همت ۳۵۰  “خیر” و هزینه ۱۹ میلیارد تومانی از سال ۹۴ آغاز شد و امروز به صورت رسمی با حضور برخی از مسئولانی استانی و کشوری راه اندازی شد.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی در این مراسم گفت:  شیرخوارگاه شبیر در سال ۱۳۳۲ توسط مرحوم شبیر پایه گذاری شد و قدیمی ترین شیرخوارگاه کشور است. این ساختمان فرسوده بود و سال ۹۴ کلنگ زنی آن انجام شد. شبیر، نمونه موفق از کار جمعی خیران است و بیش از ۳۵۰ “خیر” و شرکت ها کمک کردند تا این مرکز راه اندازی شود.

وی ادامه داد: یک هفته است که کودکان در مرکز مستقر شده اند. شبیر، مجهزترین و بزرگترین شیرخوارگاه کشور است. به لحاظ گرمایش و سرمایش سیستم مناسبی دارد و استانداردهای موردنیاز در آن رعایت شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که افتتاح ساختمان جدید شیرخوارگاه شبیر، آغازی برای فعالیت سیستماتیک جامعه خیرین و ورود آنها به سایر فعالیت های بهزیستی از جمله استانداردسازی شیرخوارگاه های سطح کشور، نهضت مسکن سازی برای خانوار دارای معلول و اشتغال جامعه تحت پوشش بهزیستی باشد.

قبادی دانا تاکید کرد: هدف ما افزایش مراکز شبه خانواده و شیرخوارگاهها نیست بلکه حضور کودکان بی سرپرست در خانواده هاست.  

وی اضافه کرد: ۱۶ هزار کودک در خانواده های جایگزین،  ۱۰ هزار کودک در شیرخوارگاه و بیش از ۶۵۰ مرکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند.

قبادی دانا افزود: ۲۶ هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست داریم که ۱۶ هزار نفر از  آن‌ها در خانواده های جایگزین هستند.  ماهیانه مبالغی توسط دولت به خانواده های جایگزین تخصیص داده می‌شود که از اردیبهشت سال جاری روی کارت بانکی شان شارژ می‌شود.

قبادی دانا افزود: ۱۰ هزار نفر دیگر نیز در ۳۴ شیرخوارگاه و بیش از ۶۵۰ مرکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند. دولت از طریق بهزیستی ماهیانه مبالغی به عنوان یارانه به خیریه‌هایی که در قالب شبه خانواده فعالیت می کنند، پرداخت می کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از ۹۳ درصد فعالیت های بهزیستی توسط خیریه ها و بخش غیردولتی در حال انجام است، گفت: معتقدیم هرچقدر فضا برای مشارکت خیرین بازتر باشد کار بهتر و مناسب‌تر انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا