فرهنگی

بزرگترین کارخانه تولید کاغذ در اردبیل احداث می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از شروع احداث بزرگترین کارخانه تولید کاغذ و لوازم‌التحریر به ظرفیت ۳۰۰ تن خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، رامین صادقی پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران از شروع احداث بزرگترین کارخانه تولید کاغذ A۴ و لوازم‌التحریر به ظرفیت ۳۰۰ تن و سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود: تا پایان امسال با راه‌اندازی این کارخانه با اشتغال ۷۰۰ نفر مهیا می‌شود تا کشورمان در تأمین کاغذ A۴ از دیگر کشورها بی‌نیاز شده و حتی توان صادراتی نیز داشته باشد.

وی افزود: سال گذشته نسبت به احیای ۵۶ واحد راکد اقدام کردیم تا به چرخه تولید بازگردند که امسال برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا ۸۰ واحد جدید نیز به چرخه تولید بازگردند که نمونه آن ابریشم سبلان است که امروز قرارداد واگذاری آن به بخش خصوصی انجام شد.

رئیس صمت اردبیل در ادامه یادآور شد: در استان اردبیل ۶ پهنه معدنی وجود دارد که مطالعات آنها به همراه اکتشاف و استخراج معادن ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت دارد که در دو محدوده شمال و جنوب استان ذخیره معدنی طلا و مس تا ۵۰ هزار تن برآورد می‌شود.

صادقی از احداث دو شهرک صنعتی خصوصی معدنی در استان در ۶۵۰ هکتار خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال توسعه صنایع معدنی در استان یکی از برنامه‌های جدی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در کنار پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به صاحبان واحدهای تولیدی در این شرایط کرونایی امیدواریم گام بلندی در جهش تولید و افزایش توانمندی در این بخش فراهم آید تا با رفع موانع و مشکلات بستر توسعه روزافزون شکل گیرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا