بورس

بشنوید | هنر انتخاب سهام خوب با وجود ابهامات اقتصادی

روند بازار بورس – چند روزی است که با افزایش احتمال احیای برجام، بورس واکنش شدیدی نشان داده و اکثر سهم ها منفی شده اند.

در حال حاضر سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که با احتمال افت قیمت دلار، درآمد شرکت ها هم کاهش خواهد داشت و به همین دلیل فعلا زور فروشندگان سهام از زور خریداران بیشتر است.

اما تحلیلگران بر این باورند که حتی در صورت کاهش چشمگیر نرخ دلار، برخی شرکت ها وضعیت خوبی خواهند داشت و از این موضوع بهره خواهند برد.

پیام الیاس کردی تحلیلگر و مدرس بازار سرمایه درخصوص ابهامات فعلی که سرمایه گذاران با آن ها مواجه هستند گفت: اقتصاد ایران مدتی است درگیر شرایطی شده که مثل رانندگی در مه می ماند. این فقط برای بازار سرمایه نیست. از هر صنفی می پرسید، می گویند اجازه بدهید ببینیم چه اتفاقی می افتد. ما باید این شرایط و این ابهامات را قبول کنیم.  

وی افزود: سال ۱۳۹۹ تورم زیادی داشتیم و نقدینگی هم حدود ۳ میلیون میلیارد تومان بود. در سال ۱۴۰۰ هم نقدینگی به ۴.۲ الی ۴.۷ میلیون میلیارد تومان می رسد. پس در سال ۱۴۰۰ هم تورم داریم و می توانیم به این نکته، در کنار ابهامات موجود، توجه کنیم.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: درست است که ابهاماتی در فضای اقتصادی کشور داریم اما این ابهامات همیشه بوده. کسی که در بازار سرمایه فعالیت می کند، می تواند با همین ابهامات نیز سهام انتخاب کند. بیش از ۵۰۰ سهام داریم که می توانیم در میان آن ها انتخاب هایی داشته باشیم. حتی اگر قرار بر افت قیمت دلار باشد می توان سهام مناسب را انتخاب کرد. معامله گر باید ابهامات را درک  کند ولی از دل آن انتخاب هایی داشته باشد که بتواند سود هم ببرد.

منبع: خبرآنلاین

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا