ورزش

بلایی که کرونا این روزها سر فوتبال دنیا آورده

شیوع بیماری کرونا این روزهای روی ورزش به خصوص فوتبال هم تاثیر زیادی گذاشته. به طوری که کلی از رقابت‌های سراسر دنیا یا لغو شدند یا بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ویروس کرونا؛ این جدیدترین مهمان ناخوانده دنیای ورزش است. این روزها به دور از همه حواشی، همه دعواها و همه اشک‌ها و لبخندهای دنیای ورزش به خصوص فوتبال، بیماری کرونا همه چیز را تحت تاثیر خودش قرار داده. از لغو بازی‌های ورزشی در کشورهای مختلف تا بدون تماشاگر شدن برخی از مسابقات ورزشی. فوتبال از لحاظ همه‌گیر بودن بیشترین ورزشی است که این روزها با کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. در کشور خودمان هنوز باشگاه‌ها و بازیکنان بابت برگزاری بازی‌ها در این وضعیت گله دارند و در کشورهای دیگر هم چنین وضعیتی وجود دارد. همین دو شب پیش دیدار دو تیم اینتر و لودوگورتس در جریان دور برگشت یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا در میلان بدون تماشاگر برگزار شد و جالب‌تر اینکه فردا شب مهم‌ترین بازی فصل سری‌آ یعنی دیدار اینتر و یوونتوس هم بدون حضور تماشاگران و پشت درهای بسته برگزار می‌شود. علاوه بر اینکه هفته گذشته چند بازی سری‌آ در شمال ایتالیا لغو شدند که بازی اینتر و سمپدوریا هم جزو آنها بود.

لیگ قهرمانان اروپا برای طرفداران والنسیا که به ایتالیا سفر کرده بودند تا دیدار تیم‌شان مقابل آتالانتا را تماشا کنند دردسرساز شد و در فوتبال آلمان هم شنیده می‌شود طی روزهای آینده تصمیمات مهمی از سوی مسئولان کشور گرفته خواهد شد. این نمونه‌ها نشان می‌دهند مهمان ناخوانده چینی‌ها فقط شرق آسیا را درگیر نکرده و همه رقابت‌های ورزشی به خصوص فوتبال در همه کشورها این روزها درگیر مبارزه با بیماری کرونا هستند.

در آسیا بحث انقدر جدی شده که علاوه بر به تعویق افتادن بازی‌های این هفته لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان اکثر کشورها به خصوص ایران، شنیده می‌شود حتی AFC به این فکر می‌کند که همه بازی‌های سال ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان را لغو کند. این وسط نحوه برگزاری بازی‌های تیم‌های ملی از جمله تیم‌ملی کشورمان خودمان در ماه‌های آینده هم یکی از بزرگ‌ترین علامت‌ سوال‌های دنیای ورزش است.

ویروس کرونا ویروس شکست‌ناپذیری نیست اما فعلا و در این برهه زمانی کشورهای مختلف با توجه به شرایطی که دارند در خصوص برگزاری مسابقات ورزشی تصمیم‌گیری می‌کنند. فردا شب در مادرید الکلاسیکو برگزار خواهد شد و در میلان جدال حساس اینتر و یووه. دیدار دوم بدون حضور تماشاگر و دیدار اول تا این لحظه بدون مشکل. این تفاوت بین تصمیم‌گیری‌ها در کشورهای مختلف را نشان می‌دهد اما هیچ بعید نیست در همان کشور اسپانیا یا حتی انگلیس که فعلا به نظر خبری از کرونا در آن نبوده در آینده‌ای نه چندان دور تصمیمات دیگری گرفته شود. چیزی که مشخص است این است که فعلا جامعه ورزش حسابی گرفته این پدیده شده و اگر بگوییم همه مسابقات ورزشی سال ۲۰۲۰ تحت‌تاثیر کرونا خواهد بود پر بیراه نگفتیم. به این لیست حتی می‌توان المپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم اضافه کرد. وقتی مشخص می‌شود که کشوری مثل انگلیس قصد استفاده از این فرصت و گرفتن میزبانی از ژاپن را دارد، می‌توان گفت کرونا این روزها جلوتر از هر حریفی اولین رقیب برای همه ورزشکاران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا