کسب و کار

بهتری بازی های فکری برای کودکان یک ساله

در چند سال اخیر برخلاف گذشته تنوع و خلاقیت در طراحی و تولید بازی های فکری به قدری پیشرفت کرده است که امروزه می‌توان گفتد هزاران هزار بازی فکری وجود دارد اما همین زیاد بودن تعداد بازی‌های فکری در بین طرفداران باعث به فراموشی سپرده شدن برخی بازی‌ها شده است.

به همین دلیل امروزه انواع بازی‌های فکری با تغیر نوع طراحی این بازی‌ها از سوی طراحان شیوه جدیدی در اجرا و روند بازی برخوردار شده که این شیوه همان بازی‌های رومیزی یا برد گیم است که انواع بازی‌های فکری در قالب بازی‌های فکری رومیزی با جذابیت‌ها و امکانات مختلف تازه تولید می‌شوند.

بازی فکری

از دیر باز بازی‌های فکری در هر جایی از دنیا به روش‌ها و مدل‌های سنتی اجرا و باعث سرگرمی می‌شدند اما امروزه بازی‌های فکری چیزی بیشتر از سرگرمی برای طرفداران بازی‌ها هستند به گونه‌ای از بهترین و مهم ترین روش‌های افزایش انواع هوش‌ها از جمله هوش هیجانی، هوش استراتژی، هوش برنامه‌ریزی و… و تقویت حواس پنج گانه و حافظه برای هر سنینی به شمار می روند که می توان از ویژگی های این نوع بازی بوسیله اجرای بازی ها استفاده کرد.

بازی فکری یکی از بازی هایی است که امروزه به لطف طراحان و متخصصان این حوزه که وقت و انرژی زیادی صرف می کنند طراحی و تولید می شود که امروزه یکی از بازی های شاخص در عرصه بازی به شمار می رود و طرفداران زیادی داشته و اولین و شاخص ترین ویژگی و جذابیت آن به هیجان این نوع بازی در دورهمی های خانوادگی و دوستانه است.

از مورد توجه ترین و جدید ترین سبک های بازی های امروزی بازی های فکری هستند که از طرفداران و خواهان بسیاری در هر سن و سلیقه و تیپ شخصیتی برخوردار بوده و به نوعی امروزه در هر جمع و گروهی بازی های فکری با انواع مختلف باعث ایجاد سرگرمی، شور و هیجان می شوند.

کودکان و بازی های فکری

از اصلی ترین دلایل فارغ از ایجاد سرگرمی، شور و نشاط در بین کودکان در هنگام بازی، بازی های فکری از جنبه فواید و تاثیرات بسیار بسیار مفید و پر اهمیت به سزایی در کودکان و خرد سالان برخوردار هستند.

از جمله تاثیرات و افزایش میزان جنبه های مختلف هوش و توسعه فردی در سنین پایین در نتیجه انجام بازی های فکری ویژه کودکان و خردسالان می توان به افزایش و تقویت هوش هیجانی، هوش استراتژیک، هوش برنامه ریزی و … و تقویت حواس پنجگانه و حافظه برای هر سنی با هر سلیقه و علاقه اشاره کرد.

که انواع بازی ها در سبک و ژانر های مختلف و جذاب برای تمامی افراد در نظر گرفته شده است که می توان با انجام بازی مورد علاقه از ویژگی های مفید و هیجان انگیز این نوع بازی ها بهره برد.

به گونه ای که در حال حاظر علاوه بر استراتژی، برای هر سنی با هر طرز فکر و سلیقه و تیپ شخصیتی بازی فکری طراحی و عرضه شده است که در این میان بازی های فکری مخصوص کودکان و نوجوانان و حتی بازی های فکری ویژه کودکان خردسال نیز از تولیدات بسیاری برخوردار است.

بازی های فکری برای کودکان خردسال

همانطور که گفتیم امروزه بازی های مختلفی به ویژه خانواده بازی های فکری برای هر فرد با هر سن و سلیقه و نوع علاقه مندی وجود دارند که گروه کودکان خردسال که گروه سنی یک تا سه ساله از این مسئله مستثنی نبوده و برای آنها نیز انواع بازی های فکری در تنوعات بسیار طراحی و تولید می شوند که انتخاب و خریداری این نوع بازی های فکری برای کودکان خردسال یک تا سه ساله از سوی والدین اهمیت بسیار بالایی در رشد همه جانبه انواع هوش، تربیت آنان دارد.

بازی های فکری مخصوص کودکان خردسال یک تا سه ساله نیز از جمله بازی های فکری ویژه گروه کودکانه است که به دلیل تنوع زیاد این بازی های فکری والدین می توانند بر اساس خصوصیات و علاقه مندی کودکان خردسال خود نسبت به خریداری این بازی ها از بازی تحریر اقدام کنند.

بهترین بازی های فکری خردسالان

برخی از بازی ها در بین کودکان خردسال از طرفداران و اهمیت بازی بسیار زیادی برای آینده آنان برخوردار هستند چرا که هیجان و جذابیت این بازی ها باعث رشد همه جانبه هوش فردی و گروهی شده به گونه ای که کودکان بواسطه این بازی ها می توانند تمریناتی برای تقویت حافظه و توسعه فردی انجام داده و در پیشگیری از برخی بیماری ها از جمله بیماری مشکل ساز آلزایمر در سنین بالا پیشگام شوند.

در ادامه به بررسی بهترین بازی های فکری مخصوص کودکان خردسال یک تا سه می پردازیم که تمامی این بازی های و هزاران هزار بازی فکری مخصوص انواع سنین در بازی تحریر برای خریداری وجود دارد که امکان انتخاب و خرید آسان و سریع بر اساس علایق را فراهم کرده است.

بازی مکعب بازیتا: یکی از جمله بازی هایی که در تقویت هوش و معرفی و آشنایی با کلمات، حروف و اشیا کابرد بسیار بالایی در بین کودکان خردسالان دارا است این بازی است.

بازی حلقه هوش: یکی از بازی های محبوب و پرطرفدار در بین کودکان خردسال انواع مختلف بازی حلقه هوش است که در اندازه ها و تنوعات بسیاری تولید و عرضه می شود.

جورچین جایگذاری اشکال هندسی: از جمله بازی هایی که در تقویت هوش هیجانی و انواع مختلف هوش ها و تصویر سازی ذهنی و جزئی نگری کودکان خردسال بسیار تاثیر گذار است بازی جورچین جایگذاری اشکال هندسی است.

جورچین دوتایی حیوانات اهلی و وحشی: از بازی هایی که توانایی بسیاری در آشنایی با حروفآ اشکال و حیوانات و اشیا را دارد این بازی است.

نخ و مهره رنگی: یکی از بازی هایی که در تقویت بنیه جسمانی از جمله ماهیچه های دستان کودکان خردسال و هم چنین ضریب دقت آنها از تاثیر بسیاری برخوردار است بازی نخ و مهره رنگی است.

جورچین روی هم چین: از بازی های شگفت انگیز برای کودکان خردسال که در عین جذابیت فعالیتی و تقویت هوشی آنها از روند داستانی و قصه گویی نیز برخوردار است که قدرت تصویر سازی ذهنی کودکان را نیز تقویت می کند.

بازی فکری هوش چین: این بازی از جمله بازی های جذاب و در عین حال بسیار آموزنده است که در تقویت آشنایی و تشخیص حیوانات و اشخاص و هم چنین آشنایی اولیه با زبان های فارسی و انگلیسی از تاثیر بسیاری برخوردار است.

کلام آخر

در مطلب بالا با بازی تحریر به بررسی بازی فکری، کودکان و بازی های فکری، بازی های فکری برای کودکان خردسال، بهترین بازی های فکری خردسالان پرداختیم تا با مطالعه و آشنایی با بهترین بازی‌های کودکان خردسال نسبت به خرید بهترین بازی ها از بازی تحریر اقدام کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا