کسب و کار

بهترین تبلیغات تلویزیونی یورو ۲۰۲۴ (در ایران و جهان)

یک رویداد مهم دیگر در دنیای فوتبال رقم خورده است و دوباره همه‌ی حواس‌ها در جهان به این ورزش محبوب جذب شده است. جام ملت‌ها به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تورنمنت‌های دنیا، با حضور تیم‌هایی از تمامی اروپا آغاز شده است و این تورنمت قاره‌ای بهترین زمان برای تبلیغات کسب و کارهاست تا از این فرصت بی‌نظیر برای دیده شدن در سطح بین‌المللی استفاده کنند.

نکته‌ی جالب توجه این است که جذابیت زیاد این تورنمنت باعث ایجاد کمپین‌های بازاریابی با محوریت یورو ۲۰۲۴ می‌شود. بارزترین مزیت این نوع تبلیغات این است که از مرزها و موانع زبانی عبور می‌کند. بازاریابی دیجیتال در چنین رویداد پرمخاطبی نیازمند ترکیبی پیچیده از برنامه‌ریزی دقیق، درک رفتار مخاطب و واکنش پذیری سریع است. در این زمان کسب و کارها باید برای دست یافتن به تبلیغات پربازده، محتواهای خلاقانه و جذاب را به گونه‌ای با فوتبال ترکیب کنند و از غرور ملی، هواداران ورزشی و اشتیاق رقابت این تورنمت بهره گیرند. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین و انواع تبلیغات یورو ۲۰۲۴ در ایران و جهان خواهیم پرداخت.

انواع تبلیغات تلویزیونی یورو ۲۰۲۴

تبلیغات تلویزیونی قبل از شروع بازی

معمولا برخی از برندها و شرکت‌ها، فرصت را غنیمت شمرده و با پرداخت هزینه تبلیغات در تلویزیون (تعرفه تبلیغات صدا و سیما ۱۴۰۳)، اسپانسر این رویداد بزرگ فوتبالی شده و پخش بازی‌های یورو در تلویزیون را پوشش می‌دهند. در حال حاضر رونیکس به عنوان تقدیم کننده‌ی بازی‌های یورو ۲۰۲۴ به عنوان اسپانسر می‌باشد. علاوه بر رونیکس، بانک ملی ایران، شامپو کلیر، صبا باطری، وین تک، برند غنچه، نوشیدنی باربیکین نیز سایر اسپانسرها و پوشش دهندگان بازی‌های یورو ۲۰۲۴ هستند.

تبلیغات تلویزیونی قبل از شروع بازی

تبلیغات تلویزیونی حین تماشای بازی‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴

برخی برندها نیز از تبلیغات حین پخش بازی به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند، انواع این تبلیغات عبارتند از:

  • تبلیغات به صورت زیر نویس در حین پخش بازی
  • تبلیغات به شکل تابلوهایی که در کنار زمین قرار گرفته‌اند.
  • تبلیغات از طریق نمایشگرهای بزرگ تلویزیونی که درداخل استادیوم قرار دارند.
  • تبلیغات اسپانسر روی لباس داوران
  • تبلیغاتی که در ورودی ها و خروجی های ورزشگاه فوتبال قرار گرفته اند.
  • تبلیغات و بنرهایی که هنگام مصاحبه با ورزشکاران و یا موقع دادن جوایز یا وجود دارد.

به طور کلی می توان گفت بر اساس بودجه‌ای که برای هر نوع تبلیغاتی که در تلویزیون در نظر گرفته می‌شود باعث می‌شود تا آن تبلیغ به خوبی به چشم دیده شود و اثر گذار یاشد. همه ما درباره تبلیغات  وارتباط آن با ورزش مخصوصا فوتبال کم و بیش چیزهایی را دیده و شنیده ایم ولی قسمت عمده‌ای از بودجه هایی که در مسابقات رشته‌های مختلف ورزشی دیده می‌شود از راه تبلیغات در تلویزیون تامین می شود.

تبلیغات حین تماشای بازی‌های یورو 2024

تبلیغات تلویزیونی یورو ۲۰۲۴ بعد از بازی

تبلیغات بعد از بازی بلافاصله بعد از اتمام بازی و یا در برنامه تحلیل بازی پخش می‌شوند.

تبلیغات تلویزیونی یورو 2024 بعد از بازی

بهترین و خلاقانه‌ترین تبلیغات تلویزیونی یورو ۲۰۲۴

برندهای بزرگ دنیا از جمله آدیداس (Adidas)، نایک (Nike)، هایسنس (Hisense)، پدی پاور (Peddy Power) و غیره همواره تلاش می‌کنند تا برای افزایش فروش و یا معرفی یک محصول جدید، تبلیغات خلاقانه تلویزیونی تولید کنند. این شرکت‌ها با شروع تورنومنت یورو ۲۰۲۴ فرصت را غنیمت دانسته‌اند و تبلیغاتی تولید کرده‌اند که به سادگی، ذهن مخاطب را درگیر کند.

تبلیغات تلویزیونی یورو برای چه کسب و کارهایی بازدهی دارد؟

از آنجا که ۸۰ درصد مخاطبین مسابقات فوتبال را آقایان تشکیل می‌دهند؛ با یک نگاه اجمالی به اسپانسرهای یورو ۲۰۲۴ می‌توان به این موضوع پی برد که عمدتا برندهایی که محصولات مرتبط با آقایان و به خصوص آقایان جوان دارند، بهترین بازدهی را از تبلیغات تلویزیونی یورو خواهند داشت. به طور مثال تبلیغ یک برند از لوازم آرایشی نمی‌تواند توجه یک پسر جوان را حین پخش بازی فوتبال جلب کند اما تبلیغات یک کمپانی که در زمینه تولید پوشاک و لوازم ورزشی فعالیت دارد احتمالا بتواند به خوبی بازخورد لازم را از مخاطبان هدف جلب کند.

سایر روش های تبلیغاتی در یورو ۲۰۲۴

با گسترش و پیشرفت دنیای مجازی، تبلیغات یورو ۲۰۲۴ تنها به روش تبلیغات تلویزیونی محدود نمی‌شود. این موضوع باعث شده است تا کمپانی‌ها برای دیده شدن بیشتر، علاوه بر تبلیغات تلویزیونی، از تبلیغات در فضای مجازی نیز استفاده کنند. در عصر دیجیتال امروزی، هواداران به استفاده از یک پلتفرم محدود نیستند. بسیاری از مردم به رسانه‌های اجتماعی، برنامه ها و وبسایت ها دسترسی دارند و به دنبال به روزترین محتوای جذاب مربوط به یورو ۲۰۲۴ هستند.

برندها باید برای دست یافتن به استراتژی‌های موفق تبلیغاتی، روش‌های متفاوتی را پیش بگیرند تا اطمینان داشته باشند که پیام آن‌ها همواره از تمام کانال‌های تبلیغاتی به دست مخاطبان خواهد رسید. این فعالیت در تمام پلتفرم‌ها باعث افزایش دسترسی مخاطبان به برند خواهد شد. برای این که بازاریابی بین پلتفرمی را بهتر درک کنید، فرض کنید برند ورزشی نایک (Nike) قصد دارد برای مسابقات یورو ۲۰۲۴ یک کمپین تبلیغاتی استارت بزند. این کمپانی تصمیم می‌گیرد تا برنامه‌ای کامل و جامع برای پوشش همه پلتفرم‌های محبوب تهیه کند:

  • اینستاگرام: کمپانی با انتشار ویدیوهایی از لباس‌ها و کفش‌های جدید و تصاویر باکیفیت که توسط بازیکنان یورو ۲۰۲۴ پوشیده شده‌اند، شروع می‌کند. هر پست دارای هشتگ‌هایی مانند Euro2024# و #NikeFootball برای دیده شدن است.
  • توییتر: تولید توییت‌هایی درباره عملکرد بازیکنانی که از محصولاتش استفاده می‌کنند و یا سفیر برند هستند.
  • یوتیوب: تولید محتوای ویدیویی شامل ویدیو‌های کوتاه درباره آماده‌سازی تیم‌ها برای یورو ۲۰۲۴، نمایش پشت صحنه‌های تولید محصولات مخصوص این رویداد و مصاحبه با بازیکنان می‌باشد.
  • وب‌سایت رسمی: آماده‌سازی وب‌سایت با بخشی که ویژه‌ی تورنومنت یورو ۲۰۲۴ می‌باشد که شامل بلاگ‌های تخصصی درباره فوتبال، اطلاعات محصول و فروش ویژه برای محصولاتی است که مرتبط با یورو ۲۰۲۴ هستند.
  • تبلیغات محیطی: مانند استفاده از بیلبورد و پخش تراکت‌های تبلیغاتی که به تکمیل تمامی روش‌های تبلیغاتی ذکر شده کمک شایانی می‌کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا