کسب و کار

بهترین روش گرم کردن سوله چیست؟ (۵۰% صرفه جویی در مصرف انرژی)

گرمایش محیط زندگی با کار از مهم ترین چالش ها ی بشر در طول تاریخ بوده است. روش مختلفی را براساس اندازه و نوع استفاده از یک محیط می توان برای گرمایش آن به کار برد و دانستن روش های گرمایش می تواند به ما در انتخاب بهترین روش گرم کردن سوله به ما کمک کند.

یکی از انواع سازه های بزرگ به خصوص در کارخانه جات یا انبارداری، سوله ها هستند. این سوله ها به منظور های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در فصل های زمستان گرمایش سوله از مهم ترین دغدغه ها و چالش های پیش روی مدیران است که باید بهترین و کارآمد ترین روش برای گرمایش سوله انتخاب کرد.

در این مطلب می خواهیم بدانیم چه روش هایی برای گرم کردن سوله وجود دارد و از چه روش هایی نباید برای گرمایش سوله استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

چگونه یک سوله بدون عایق را گرم کنیم؟

بسیاری از سوله هایی که به عنوان انبار یا گاراژ یا کارگاه مورد استفاده قرار میگیرند در برابر سرما عایق نیستند. اگر از این مکان ها به عنوان محلی برای نگهداری محصولات ویژه یا مواد اولیه استفاده می کنید باید فکری هم برای گرمایش آن بکنید.

نحوه گرم کردن سوله بستگی دارد به نحوه استفاده از سوله. همچنین باید این نکته را در نظر بگیرید که سرمای منطقه کوتاه مدت است یا بلند مدت. در این مطلب ۴ روش برای گرم کردن سوله در طول دمای شدید زمستان و در فصولی که دمای پایین شبانه ممکن است باعث شود سوله شما خیلی سرد باشد و نتوانید در طول روز راحت کار کنید، معرفی میکنیم.

چگونه یک سوله بدون عایق را گرم کنیم؟

۱- هیتر تابشی

اگر سوله بزرگی دارید که به عنوان کارگاه از آن استفاده می کند، می توانید از هیترتابشی صنعتی برای گرم کردن سالن یا سوله خود استفاده کنید. مکانیزم عملکرد هیتر تابشی به اینصورت است که گاز شهری وارد مشعل شده و پس از سوخت، حرارت تولید شده توسط فن وارد لوله مخصوص با تحمل حرارت بالا می شود و پس از داغ شدن لوله هیتر، حرارت آن به سمت پایین و به صورت امواج مادون قرمز تابیده می شود.

هیتر های تابشی گازی به راحتی و با کمترین میزان مصرف انرژی میتوانند سوله ها و سالن های بزرگ صنعتی را گرم کنند و همچنین در کنار آن می توانند ایمنی لازم را نیز فراهم کنند.

1- هیتر تابشی

۲- هیتر های دمنده گازی

از دیگر روش های تامین گرمای سالن های صنعتی یا سوله ها، استفاده از دستگاه های هیترهای دمنده گازی می باشد. عملکرد این هیترها به این صورت است که گاز شهری به صورت اجاق در محفظه ای می سوزد و پس از داغ شدن لوله های تعبیه شده در دستگاه، فن دمنده پرقدرت هوای گرم را داخل محیط پخش میکند.

اما امروزه استفاده از این نوع هیتر های دمنده به خاطر مشکلات و معایب زیاد دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرند. یکی از عمده مشکلات این هیتر های گرمایشی، مصرف بالای برق و گاز است. همچنین راندمان و بهره وری آن ها با توجه به انرژی مصرفی آن ها کم است.

از دیگر معایب مهم این هیتر ها این است که گرمای پخش شده از هیترهای دمنده زیاد دوام ندارد و بیشتر از ۴ متر افقی را نمی تواند گرم کند. و همچنین به خاطر اینکه هوای محیط را با به گردش درآوردن هوای داخل گرم میکند، آلودگی ها و مواد حساسیت زای موجود در محیط را هم پراکنده میکند.

۳- بخاری برقی قابل حمل

بخاری های برقی قابل حمل یک راه آسان و نسبتا متداول برای گرم کردن فضاهای کوچک مانند اکثر سوله ها هستند. شما به سادگی بخاری را به پریز دیواری وصل می کنید و سطح حرارت را بر اساس نیاز خود تنظیم می کنید. اما از مشکلات این بخاری ها اندازه کوچک آن ها نسبت به فضای بزرگ سوله است.

اگر برای گرمایش سوله بزرگ بخواهیم از بخاری های برقی قابل حمل استفاده کنیم باید به تعداد زیادی از این بخاری ها را نصب کنیم تا بتوانیم گرمای مورد نیاز برای راحتی را کار را تامین کنیم.

همچنین این هیتر ها برای گرم کردن محیط نیاز است که بر روی زمین یا روی میز قرار گیرند که باعث می شود خطراتی مانند تماس مستقیم کارکنان با بخاری برقی بالا رفته و با خطر برق گرفتی و مشکلات این چنینی در سوله هایی که رطوبت زیاد است بالا رود.

بخاری برقی قابل حمل

۴- کوره هوای گرم

کوره هوای گرم نیز از دیگر سیستم های گرمایش سوله ها می باشد که امروزه با فراگیر شدن هیتر تابشی، دیگر استفاده از این سیستم های گرمایشی مقرون به صرفه نیست. کارکرد این سیستم ها به این صورت است که یک دستگاه گرم کننده با استفاده گاز یا برق هوای محیط را گرفته و آن را داخل خود گرم می کند و سپس توسط کانال های هوای تعبیه شده در سرتاسر سوله، هوای گرم را منتقل می کند.

از عمده مشکلات این سیستم گرمایشی، ساخت محلی یا اتاقکی جدا برای خود دستگاه است که باید بخشی از فضا را برای نصب خود کوره هوای گرم تعبیه کرد. همچنین نیاز به نصب کانال های هوا برای انتقال هوای گرم به همه بخش های سوله است. همچنین به خاطر این که کوره هوای گرم برای تمامی بخش های سوله یک واحد است، در صورت خرابی آن همه بخش های سوله با کاهش دمای شدید مواجه خواهند شد.

۵- گرمایش از کف

گرمایش از کف نیز راهی دیگر برای گرم کردن سوله از طریق لوله های محکم و قابل انعطافی است که در کف تعبیه شده است. این سیستم مزایایی را نسبت به سیستم رادیاتور دارد اما هزینه اجرای آن برای سوله ها و مکان های بزرگ بالا است و همچنین نیاز به لوله کشی برای تمام بخش های سوله از مشکلات عمده این سیستم گرمایشی است.

همچنین اگر در سوله شما دستگاه های سنگین یا ماشین آلات سنگین قرار دارد احتمال آسیب رسانی به لوله های تعبیه شده در کف این سیستم را بالا می برد. و همچنین اگر در سوله از آب بیشتر استفاده می شود، باعث می شود گرمای محیط که از کف سوله تولید می شود توسط آب جذب شده و دمای سوله کاهش یابد.

بهترین روش گرم کردن سوله

بهترین روش برای گرم کردن یک سوله استفاده از هیتر های تابشی سقفی می باشد. علت آن عدم جذب گرمای تولید در هوا و همچنین دارا بودن مبدل ترموستاتیک بر روی مشعل هیتر که باعث افزایش راندمان آن می شود.

همچنین هیتر های تابشی ۵۰ درصد کمتر از سایر روش های گرمایش سوله انرژی مصرف میکنند و بازدهی بالایی دارند. هیترهای تابشی به خاطر روش گرمایش متفاوت، حرارت تولید شده آن ها توسط باد هدر نمی رود.

خرید هیترهای تابشی کم مصرف یوتاب

شرکت یوتاب برای اولین بار در ایران توانسته است هیترهای تابشی کم مصرف تولید کند که نسبت به سایر هیترهای موجود در بازار، ۳۰% سوخت کمتر مصرف می کنند.

این هیترها با لوله های آلومینایز که تا ۱۰ سال گارانتی تعویض دارند، ساخته شده اند و در مقابل هر نوع رطوبت و دمای بالا مقاوم می باشند. برای خرید اینترنتی هیتر تابشی مناسب می توانید همین حالا به سایت یوتاب مراجعه کرده و هیتر تابشی مناسب با فضای مد نظر خود را خریداری کنید و از خدمات پس از فروش دائمی بهره مند شوید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا