کسب و کار

بهترین سمساری تهران کجاست؟

سمساری،  مکانی است که در آن وسایل دست‌دوم خریدوفروش می‌شود. البته سمساری ها فقط برای خرید و فروش وسایل دست دوم، نیستند چه‌بسا وسایل زیبا و حتی در حد نو هم در این مکان‌ها پیدا می‌شود کالاهایی که قیمت خیلی مناسب‌تری نسبت‌به بازار دارند.  از لحاظ لغوی، سمساری،  ریشه عربی دارد و به‌معنای واسطه‌گری بین خریدار و فروشنده است.

سمسار کیست؟

سمسار، یک فرد همه  فن حریف است. چون سمسار شدن نیاز به اطلاعات بالا دارد،  چرا که این اطلاعات برای این‌که فرد بتواند از  کار سمساری را، به‌نحو احسن اداره کند الزامی است.  و فرد سمسار باید،  از هر چیزی اطلاع داشته باشد. سمسار،  معمولاً در مورد،  تمام وسایل منزل و وسایل اداری آشنایی کامل و اطلاعات بالایی دارند تمام مالک‌ها را می‌شناسند و از ارزش اجناس باخبرند و قیمت‌های واقعی اجناس را می‌دانند و می‌توانند به خریدوفروش اجناس بپردازند.

چه کسانی می‌توانند در سمساری کار کنند؟

همه افراد می‌توانند به خرید و کالایی دست دوم،  بپردازند. اما نکته‌ای که قابل‌توجه است، این‌ است که : سمساری‌هایی، فقط قانونی اند که دارای مجوز از ارگان‌های دولتی مانند شهرداری و .. باشند و  کالاهایی را به‌طور مستقیم از عمده‌فروشان،  فروشندگان، سازندگان، یا از مردم خریداری می‌کنند.  فردی که داخل شهر بدون هیچ مجوز شروع به خریدوفروش کالاهایی می‌کند،غیر قانونی هستند.

اخبار مرتبط

دقت کنید که  برای گرفتن کالاهای سمساری،  فقط به مراکزی مراجعه کنید،  که دارای مجوز اند و قانوناً در این حوزه فعالیت می‌کنند.

بهترین سمساری تهران کجاست؟

ویژگی‌های بهترین سمساری تهران

مدیریت مناسب

بهترین سمساری در تهران، نیاز به مدیریت عالی است و مدیری را میطلب که در کار خود،بهترین باشد. معمولا، اکثر مردم، تصوری که از سمساری ها دارند این است که افراد سمسار، بی حوصله و خسته هستند که در کار خود، دقت لازم را ندارد یا افرادی اند که به دنبال گران فروشی اند.در نتیجه یک سمسار خوب، باید بتواند با توانایی هایی که دارد،  تمام این موارد منفی را رفع کند و به مردم ثابت کند که در کار خود بهترین است و تا حد امکان از ذهنیت های منفی مردم از خود، بکاهد.

بهترین سمساری در تهران، دارای چیدمان با نظمی است و از شلوغ بازی و ریختن وسایل به هر طرف، خودداری میکند.وسایل را طبقه بندی میکند تا مردم هر چیزی را که خواستند به راحتی، بتوانند پیدا کنند و البته یک سمسار با درایت اجناس بهتر خودش را در معرض دید میگذارد،تا فروش بهتری داشته باشند و بیش تر مورد توجه مردم قرار گیرند.

سمساری، باید بداند که چه کالاهایی در میان مردم از محبوبیت بیش تر برخوردار است و نوع چیدمانی که انجام میدهد خیلی اهمیت دارد، بنابراین بهترین سمساری در تهران،دارای مدیر و فروشنده،  ماهر و برتر است.

چیدمان باید به طوری باشد که دسترسی به وسایل مختلف راحت باشد و مشتری نیاز نداشته باشد،ساعت ها دنبال وسیله مورد نظر خودش بگردد و به راحتی بتواند تمام وسایل موجود در سمساری را، مشاهد کند.هم چنین سمیار باید با ادب و حوصله جواب مشتری های خود را بدهد. جواب سر بالا دادن و با احترام با مشتری برخورد نکردن، باعث دلسردی مردم و عدم خریداری کلا میشود.سمسار باید تمام راهنمایی های لازم و مشاوره هایی که مشتری به آن،نیاز دارد، بدهد.

مواردی که به آن اشاره کردیم، بر روی جذب مشتری های بیش تر و فروش موفقیت آمیز،  تاثیر گذار است و همگی از شاخص های مهم، بهترین سمساری در تهران است.

قیمت مناسب

بهترین سمساری در تهران، میداند که محصول را باید با چه قیمتی بخرد و با چه قیمتی بفروشد.اگر محصول خود را با قیمت بالایی بخرد مجبور است آن را با قیمت بالایی نیز بفروشد .به همین خاطر قیمت مناسب،  از دیگر ویژگی های بهترین سمساری در تهران است.

در واقع قیمت‌گذاری منصفانه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین سمساری در تهران است. کارشناس لوازم و وسایل دست دوم،  باید توانایی این را داشته باشد که برای کالاهای خودش قیمت‌های منصفانه‌ای را تعیین کند و  ارزش واقعی هر کالا را بداند و بر همان اساس قیمت گذاری را انجام دهد.  توصیه می‌شود که در هنگام خرید از سمساری،  تمام مواردی که گفته شد را در نظر بگیرید.

محیط مناسب

محیط مناسب علاوه‌بر اون  چیدمان مرتب و منظمی که به آن اشاره شد،  محیط نیز از عواملی هستش که تأثیر بسیار زیادی دارد و بهترین سمساری در تهران، از محیط مناسبی برخوردار است. داخل فیلم‌ها، بیشتر سمساری‌ها را به صورت،  مکانی با نور کم و یا حالت کهنه و قدیمی نشان می‌دهد.  اما در واقعیت چنین نیست. بهترین سمساری در تهران،   از نور مناسبی بهره‌مند هستند و نور محیط سمساری،  طوری تنظیم شده است که تمام اجناس به وضوح قابل دید هستند و مشتری به راحتی میتواند کالاها را از هر زاویه دلخواهی، مشاهده کند.

بهترین سمساری تهران کجاست؟

به روز بودن سمساری

با پیشرفت تکنولوژی،فقط داشتن یک مغازه کافی نیست و یک سمسار نباید فقط به مغازه خود، بسنده کند و لازمه بهترین سمساری در تهران، عرضه کردن محصولات در فضای اینترنت است که این کار را می  توانند با زدن پیج یا وب سایت های فروشگاهی، انجام دهند. با این کار میتوانند پاسخگو نیاز های امروزی، مردم باشند. هم چنین فروش خود را بالا ببرند.

استفاده از این امکانات هم خرید را برای مشتری راحت تر میکند هم سمسار میتواند سریع تر و بهتر محصولات خودش را بفروشد.

نداشتن سایت اینترنتی برای سمساری، نقطه ضف بزرگی است.

فروش اجناس دست دوم با کیفیت

از جمله خصوصیت بهترین سمساری در تهران،ترمیم و تعمیر اجناس دست دوم است به طوری که کیفیت بسیار خوبی، برای آن ها ایجاد کند.کالاهای بسیار زیادی وجود دارد که بدون هیچ ایراد و نقص بزرگی در سمساری ها موجود است و کارکرد و استفاده از آن ها هم کم بوده و ممکنه به خاطر چند خط و خش، جزئی  در گروه کالای دست دوم قرار گرفته باشند. خدمات سمساری، میتواند با ترمیم چنین موارد جزئی، کالاهای با کیفیتی تر را ارائه دهد به طوری که مردم را به خریداری مشتاق کند وباعث میشود،جوری باشد که هم برای خوده سمساری و هم برای مردم به صرفه باشد .

مجوزها

سمساری نیز ،مثل هر حرفه ای دیگر،باید مجوز های قانونی  و لازم را دریافت کند.عدم داشتن مجوز،به معنای غیر قانونی بودن، خرید و فروش اجناس دست دوم توسط افراد یا مغازه ها است، فرقی هم ندارد که چه به صورتی اینترنتی باشد چه سنتی،در هر صورت کسب مجوز قانونی لازمه کار است .

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا