کسب و کار

بهترین پلتفرم برای دریافت ویزای الکترونیکی چیست؟

E-Visa یک ویزای الکترونیکی است که برای اتباع خارجی صادر می شود. ویزای الکترونیکی شما را قادر می سازد تا وارد یک کشور خاص شده و برای مدت زمان مشخصی در آنجا بمانید. در ویزای الکترونیکی، تمام اطلاعات شخصی شما به صورت الکترونیکی ذخیره می شود. مرجع صادر کننده ویزا یک کپی الکترونیکی از ویزای شما را به شناسه ایمیل ثبت شده شما ارسال می کند. ویزای الکترونیکی عمدتاً برای اقامت کوتاه مدت در کشورهای خارجی صادر می شود.

دریافت ویزای الکترونیکی

بهترین بستر برای دریافت ویزای الکترونیکی چیست؟

Uttervision یک پلت فرم آنلاین صدور ویزای الکترونیکی برای مهاجران است. Uttervision توسط یک متخصص ایرانی به نام سهند وفایی در کشور کانادا به آدرس اینترنتی uttervision.com راه اندازی شده است. موتور جستجوی نرم افزار Utter Vision متعهد به ایجاد پل ارتباطی با بیش از ۱۰۰ کشور و ارائه خدمات مهاجرت و ویزا می باشد. پلتفرم Uttervision مشاوران بین المللی مهاجرت و متقاضیان ویزا را قادر می سازد تا به اطلاعات دقیق دسترسی داشته باشند و فرآیند درخواست ویزا را به طور مستقل و الکترونیکی برای مهاجران انجام دهند.

ویزای الکترونیکی چیست؟

همانطور که می دانید اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید باید ویزای کشور مورد نظر را دریافت کنید. در واقع ویزای هر کشوری مجوز ورود به آن کشور محسوب می شود. البته برخی از کشورها در لیست کشورهایی هستند که نیازی به ویزا ندارند و تنها با پاسپورت می توان به این کشورها سفر کرد. اما برای سفر به بقیه کشورها نیاز به اخذ ویزای آن کشور است. از آنجایی که فرآیند سنتی گرفتن ویزا مستلزم صرف زمان زیادی بود، ویزای الکترونیکی به عنوان یک راه جدید و آسان برای دریافت ویزا پیشنهاد شده است. در بسیاری از کشورهای دنیا فرآیند اخذ ویزا در هنگام خرید بلیط هواپیما به راحتی انجام می شود.

دریافت ویزای الکترونیکی در منزل

گرفتن وقت سفارت، مراجعه حضوری، پر کردن فرم های فیزیکی متعدد و حتی گاهی اوقات سفر به کشور ثالث برای درخواست ویزا از جمله چالش هایی است که برای دریافت ویزا با آن مواجه هستیم. اما بد نیست بدانید که در برخی از کشورها این امکان وجود دارد که بدون گرفتن وقت سفارت در منزل خود بنشینید و درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین از طریق اینترنت ثبت کنید و در عرض ۲-۳ روز پاسخ ویزای خود را دریافت کنید.

بهترین پلتفرم برای دریافت ویزای الکترونیکی چیست؟

درخواست ویزای الکترونیکی

متقاضی می تواند برای تحقق اهداف زیر درخواست ویزای الکترونیکی کند:

  • اهداف گردشگری
  • دیدار اقوام یا دوستان
  • اقامت تجاری کوتاه مدت
  • فعالیتهای ورزشی
  • فعالیت های فرهنگی یا علمی

فرآیند درخواست ویزای الکترونیکی

درخواست ویزای الکترونیکی فرآیندی بسیار ساده و بدون دردسر است. برای دریافت ویزای الکترونیکی، نیازی به مراجعه فیزیکی به سفارت برای مصاحبه ویزا ندارید. تنها چیزی که باید داشته باشید پاسپورتی است که حداقل ۶ ماه از تاریخ درخواست اعتبار داشته باشد.

شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی Uttervision برای ویزای الکترونیکی اقدام کنید. پس از ارسال فرم درخواست آنلاین و پرداخت لازم، یک پیام تأیید آدرس ایمیل دریافت خواهید کرد. هنگامی که شناسه ایمیل خود را تأیید کردید، ویزا الکترونیکی به صورت الکترونیکی به شناسه ایمیل تأیید شده شما ارسال می شود.

مدارک مورد نیاز ویزای الکترونیکی

همانطور که گفتیم در مراحل ثبت نام باید مدارک لازم مربوط به خود را ارائه دهید. گذرنامه، برنامه سفر، رزومه تحصیلی، کاری و حرفه ای، اسکن عکس پرسنلی با توجه به مشخصات و شرایط ذکر شده و تصویر صفحه اول گذرنامه از مدارک اصلی مورد نیاز برای دریافت ویزای الکترونیکی می باشد. ممکن است برای دریافت ویزای هر کشور به مدارک بیشتری نیاز داشته باشید. مدارک دقیق مورد نیاز برای دریافت ویزای الکترونیکی هر کشور را می توانید در سامانه رسمی کشور مورد نظر مشاهده کنید.

زمان صدور الکترونیکی ویزا

یکی از مزیت های درخواست ویزای الکترونیکی سرعت فرآیند آن است. علاوه بر اینکه وقت خود را در مقابل سفارتخانه ها تلف نمی کنید، مدت زیادی طول نمی کشد تا درخواست شما تایید و دریافت شود. نکته مهم در مورد ویزای الکترونیکی این است که بهتر است بلیط خود را نزدیک به زمان صدور ویزای الکترونیکی داشته باشید تا بتوانید از ویزا نهایت استفاده را ببرید.

قیمت ویزای الکترونیکی

هزینه ویزای الکترونیکی ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. شما می توانید با استفاده از کارت نقدی یا اعتباری پرداخت را انجام دهید. پس از صدور ویزای الکترونیکی، اطلاعات را می توان تغییر داد. بنابراین، مهم است که هنگام درخواست برای آن، اطلاعات را با دقت پر کنید.

واجد شرایط بودن ویزای الکترونیکی

هنگام انتخاب ویزای الکترونیکی شرایط واجد شرایط بودن زیر اعمال می شود:

برای مسافرانی صادر می شود که به منظور دیدار دوستان و اقوام، فعالیت های تفریحی، درمان پزشکی یا ملاقات کاری کوتاه مدت به کشوری سفر می کنند. پاسپورت متقاضی باید حداقل شش ماه از تاریخ درخواست ویزا اعتبار داشته باشد. پاسپورت باید حداقل دو صفحه خالی برای مهر افسر مهاجرت داشته باشد.

متقاضیان باید بلیط های برگشت را پس از اقامت در یک مقصد برای مدت زمان مشخص شده قبلی آماده داشته باشند. کودکان و نوزادان باید ویزای الکترونیکی و پاسپورت جداگانه داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای الکترونیکی

  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار ۶ ماه.
  • عکس سایز پاسپورت

ممکن است در بدو ورود از شما خواسته شود مدارک زیر را ارائه دهید:

  • یک نسخه چاپی از ویزای الکترونیکی شما.
  • گذرنامه ای که حداقل ۶ ماه اعتبار دارد.
  • دعوت نامه (در صورت وجود)
  • پوشش بیمه درمانی برای مدت اقامت.

اینها برخی از اسناد رایجی هستند که مقامات مهاجرت در فرودگاه ممکن است از شما بخواهند هنگام ورود ارائه دهید. با این حال، برخی از کشورها ممکن است اسناد اضافی را نیز درخواست کنند.

مزایای ویزای الکترونیکی

ویزای الکترونیکی دارای مزایای زیر است:

شما می توانید ویزای الکترونیکی را در هر زمان و از هر مکانی دریافت کنید. آنچه شما باید داشته باشید یک پاسپورت معتبر با دسترسی به اتصال به اینترنت است. گرفتن ویزای الکترونیکی فرآیندی روان و بدون دردسر است و به شما کمک می کند تا زمان زیادی را صرفه جویی کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا