کسب و کار

بهترین کولر گازی

کولر گازی یکی از ایده‌آل‌ترین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در دنیا است. در سال‌های اخیر کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی‌های پی در پی موجب افزایش دمای کره زمین شده است. از آنجایی‌که در آب و هوای خشک به‌ویژه مرطوب (شرجی) کولرهای آبی جوابگو نیست؛ شاهد افزایش روزافزون تقاضای کولرهای گازی در مناطق مختلف کشور هستیم. در این راستا شرکت‌های متعددی اقدام به طراحی و تولید کولر گازی نموده‌اند و هر یک از آنها مزایا و امکانات مختلفی را برای مصرف‌کنندگان خود در نظر گرفته‌اند. به‌همین سبب انتخاب و خرید بهترین کولر گازی و اسپلیت  یکی از چالش‌های پیش‌روی متقاضیان استفاده از این سیستم سرمایشی است. به همین سبب در ادامه قصد داریم تا شما را با بهترین کولر گازی موجود در بازار آشنا سازیم. همواره خرید کولر گازی و استفاده از سیستم‌های سرمایشی یکی از نیازهای اصلی محیط‌های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و غیره برای گذراندن روزهای گرم فصل بهار و تابستان است. با توجه به اینکه برندهای مختلف کولر گازی با امکانات و شرایط گوناگون در بازار وجود دارد؛ می‌بایست بهترین و باکیفیت‌ترین نوع آن را از نظر کارآیی و قیمت انتخاب کنیم. تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از مزایای یک سیستم سرمایشی خوب و با کیفیت بهره‌مند شویم. بدین منظور قبل از خرید کولر گازی توان مالی، شرایط آب و هوایی و ابعاد محیط را مدنظر قرار دهید و متناسب با آن بهترین کولر گازی را خریداری کنید. عدم توجه به این اصول موجب اُفت کیفیت و کاهش راندمان خنک‌کنندگی کولر گازی می‌شود.

کولر گازی

کولر گازی چیست؟

کولر گازی یکی از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی جدید است که با بهره گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا، هوای محیط را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خنک یا گرم می‌سازد. در این‌خصوص استفاده از کولر گازی متناسب با ابعاد فضا اهمیت فراوانی دارد. به‌طور مثال کولر اسپلیت ۱۲۰۰۰ برای محیطی با ابعاد ۱۲ تا ۱۵ مترمربع طراحی شده است. از این‌رو استفاده از این نوع کولر گازی در محیط‌هایی با ابعاد بزرگتر موجب کاهش کیفیت خنک‌کنندگی کولر گازی و در پی آن افزایش مصرف برق می‌شود. به‌عبارتی می‌توان گفت یکی از اشتباهات بزرگ مصرف‌کنندگان این نوع از وسایل سرمایشی عدم توجه به این موضوع است و موجب روشن بودن کولر گازی برای مدت زمان طولانی و افزایش مصرف برق می‌شود. بنابراین هنگام خرید بهترین کولر گازی موجود در بازار، حتماً به رده مصرف انرژی و کیفیت خنک‌کنندگی آن براساس فضای محیط دقت نمایید و با توجه به آن محصول موردنظرتان را خریداری نمایید. تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده در این زمینه نشان داده که کولرهای گازی ۲۴۰۰۰، ۳۰۰۰۰ و ۳۶۰۰۰ معمولاً برای سالن‌های پذیرایی، اجتماعات، ادارات، بانک‌ها و غیره کاربرد مناسبی دارند و در حداقل زمان ممکن فضای محیط را خنک و مطبوع می‌سازند. با توجه به اینکه هدف از خرید اسپلیت ایجاد هوای معتدل و مناسب در محیط است؛ همواره به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید تا از کیفیت، کارآیی و میزان خنک‌کنندگی کولرهای گازی نهایت بهره را ببرید.

کمپرسور و گاز کولر؛ دو عنصر اصلی در افزایش کیفیت کولرهای گازی

 در صورتی‌که قصد خرید کولر گازی به‌عنوان سیستم سرمایشی و گرمایشی دارید؛ برای یافتن بهترین کولر گازی از نظر کیفیت، کارآیی و رده مصرف انرژی می‌بایست دو مؤلفه کمپرسور و گاز کولر را مدنظر قرار دهید و براساس آن بهترین سیستم سرمایشی را تهیه کنید. با توجه به اینکه عامل اصلی تولید هوای خنک در کولر، کمپرسور و نوع گاز مصرفی در آن است؛ هنگام خرید این محصول باید از کیفیت کمپرسور و گاز به‌کار برده شده در آن اطمینان حاصل نمایید و سپس درخصوص خرید آن تصمیم گیری کنید. در ابتدا ممکن است نام و نشان کولر نظر شما را به خود جلب کند؛ اما صرف‌نظر از نام برند و شرکت سازنده از کیفیت این بخش اصلی کولر مطمئن شوید و سپس آن را خریداری کنید.

بعضاً مشاهده شده است که افراد، برندهای مختلفی از کولر گازی را تهیه نموده‌اند؛ اما متأسفانه پس از مدتی کولر دچار اُفت کارآیی و کاهش کیفیت خنک‌کنندگی می‌شود. در واقع دلیل اصلی این اتفاق ضعیف شدن کمپرسور و ناتوانی آن در به حرکت درآوردن گاز در سیستم سرمایشی کولر گازی است. البته اگر از روز اول استفاده از کولر یا پس از تعویض گاز با این مشکل مواجه شدید؛ باید از کیفیت گاز مصرفی نیز اطمینان حاصل نموده و در صورت نیاز حتماً آن را عوض کنید و گاز با کیفیت را جایگزین نمایید. البته به یاد داشته باشید که در مناطق دارای آب‌وهوای معتدل و گرم‌وخشک کولرهای گازی آن‌طور که باید و شاید جوابگوی نیاز مصرف‌کنندگان نیستند. چرا که کولرهای اسپلیت در اصل برای محیط‌های گرم و مرطوب ساخته شده‌اند. به‌همین سبب، هنگام مراجعه به فروشگاه‌های عرضه کننده کولر گازی حتماً شرایط آب و هوایی خود را به فروشنده بگویید و از او بخواهید بهترین کولر گازی را براساس نوع آب‌وهوا و همچنین نحوه عملکرد به شما معرفی کند.

کولر گازی دیواری (اسپلیت)

انواع کولر گازی

در ابتدا برای آنکه بتوانید بهترین کولر گازی را انتخاب نموده و برای محیط موردنظرتان خریداری کنید؛ می‌بایست با انواع کولرهای گازی آشنایی داشته باشید. تا براساس آن بهترین و باکیفیت‌ترین کولر اسپلیت را با توجه به آب و هوا، ابعاد محیط و نوع کاربری فضا تهیه نمایید. در این راستا انواع کولر گازی به شرح زیر عبارت است از:

۱- کولر گازی پنجره‌ای

این مدل از کولر گازی دارای یک سیتسم یکپارچه است. بدین صورت که تمامی قطعات کولر از قبیل کمپرسور، فن، اینورتر و غیره در یک قاب بزرگ قرار گرفته است. از این‌رو جهت استفاده از کولرهای گازی پنجره‌ای، نیازی به سوارخ کردن دیوار نیست و می‌توان آنها را درون پنجره قرار داد. تا قسمت پشت کولر در بیرون محیط قرار بگیرد و با مکش هوای بیرون، فرآیند تولید هوای خنک و انتقال آن به درون محیط را انجام دهد. کولر گازی پنجره‌ای نیز مانند کولرهای گازی پرتابل از نظر قدرت و نحوه خنک کردن ظرفیت متنوعی ندارد و معمولاً در پنجره یا فضاهایی نظیر پنجره (دریچه‌های مستطیل شکل در دیوار) نصب می‌شوند. بنابراین اگر قصد خرید این نوع از کولرگازی دارید؛ حتماً ابعاد پنجره را اندازه گیری نمایید و براساس آن بهترین کولر گازی پنجره‌ای را خریداری کنید.

۲– کولر گازی دیواری (اسپلیت)

اسپلیت‌های دیواری از متداول‌ترین و پرکاربردترین کولرهای گازی در بازار هستند. به گونه‌ای که بیشترین میزان عرضه و تقاضا به این نوع از کولر گازی اختصاص یافته است. این محصول با ظرفیت‌های متنوع ۱۲۰۰۰، ۱۸۰۰۰، ۲۴۰۰۰، ۳۰۰۰۰ و بیش از آن طراحی و تولید شده است. از این‌رو مصرف کنندگان به راحتی می‌توانند متناسب با ابعاد محیط و شرایط آب‌وهوا نسبت به انتخاب یکی از ظرفیت‌های موجود و برند مورد علاقه‌شان اقدام کنند. پنل داخلی این مدل از کولر گازی، روی دیوار قرار می‌گیرد و کمترین فضا را در خانه اشغال می‌کند. شاید بتوان گفت یکی از دلایل محبوبیت این محصول نسبت به سایر مدل‌های کولر گازی همین ویژگی است. در واقع اگر از مصرف‌کنندگان بخواهیم بهترین کولر گازی را از نظر نوع و مدل بیان کنند؛ بدون شک از کولر اسپلیت دیوار نام می‌برند.

کولر گازی ایستاده

۳- کولر گازی ایستاده

کولر گازی‌های ایستاده، عمدتاً با ظرفیت‌های ۳۰۰۰۰، ۳۶۰۰۰ و بالاتر طراحی و تولید می‌شوند. به‌همین سبب اغلب در محیط‌های اداری، سالن‌های تئاتر، اجتماعات، کنفرانس، بانک‌ها، ادارات، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. پنل داخلی کولر گازی ایستاده شبیه به یخچال است و تقریبا به اندازه یک یخچال فریزر فضا اشغال می‌کند. پنل بیرونی این سیستم گرمایشی نیز مانند کولر گازی دیواری (اسپلیت) در بیرون از محیط نصب می ‌شود. در واقع کولر گازی ایستاده مدل ارتقاء یافته کولرهای دو تکه است. با این تفاوت که قدرت خنک‌کنندگی و پرتاب باد آن بهبود یافته و فضای بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد و خنک می‌سازد. اگر قصد تهیه کولر برای فضاهای بزرگ دارید؛ مناسب‌ترین و بهترین کولر گازی برای شما این مدل از سیستم‌های سرمایش خواهد بود.

۴- کولر گازی پرتابل

این نوع از کولر گازی بسیاری کاربردی است و معمولاً در محیط‌های پر رفت‌و‌آمد، مغازه‌ها و اماکن تجاری و درمانی (خانه‌های بهداشت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. کولر گازی پرتابل ابعاد کوچک و وزن پایینی نسبت به سایر کولرهای گازی دارد و به همین سبب جابجا نمودن آن راحت است و می‌توانید آن را در هر نقطه از محیط که می‌خواهید قرار دهید. در صورتی‌که مالک مغازه و اماکن تجاری و خدماتی پر رفت‌و‌آمد هستید؛ بهترین کولر گازی برای شما کولر گازی پرتابل است. در این زمینه شرکت مهاجر با آدرس mohajer-co.com انواع مختلف کولر گازی پنجره‌ای، پرتابل، دیوار و ایستاده را با کیفیت و قیمت مناسب را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده است. شما نیز می‌توانید جهت خرید کولر گازی دلخواه و موردنیازتان به وب‌سایت این شرکت مراجعه نموده و متناسب با ابعاد محیط و شرایط آب‌وهوا، بهترین کولر گازی را خریداری کنید.

کولر گازی پرتابل

ویژگی‌های بهترین کولر گازی

در صورتی‌که قصد انتخاب بهترین کولر گازی را دارید می‌بایست با ویژگی و مزایای کلی آن آشنایی داشته باشید تا طبق آن بتوانید بهترین و با کیفیت‌ترین سیستم سرمایشی را خریداری کنید. بعضی از ویژگی‌های بهترین کولرهای گازی به قرار زیر است:

  • زیبایی ظاهری کولر.طراحی و زیبایی پنل داخلی کولر گازی برای بسیاری از مصرف‌کنندگان اهمیت فراوانی دارد. در این‌خصوص اسپلیت‌های دیواری زیبایی بیشتری نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازار دارند و به‌همین سبب، بیشترین میزان خرید به کولرهای گازی دیواری اختصاص یافته است.
  • میزان خنک‌کنندگی کولر گازی.همان‌طور که می‌دانید هدف مصرف کنندگان از خرید کولر گازی برخورداری از هوای خنک و مطبوع است. به‌همین جهت برای خریداران این نوع از سیستم سرمایشی، کیفیت و میزان خنک‌کنندگی در اولویت قرار دارد. بنابراین هنگام انتخاب بهترین کولر گازی از نظر شدت خنک‌کنندگی محیط، حتماً به نوع کمپرسور و گاز مصرفی در آن دقت کنید و متناسب با آن، کولر گازی موردنظرتان را انتخاب نمایید. خاطر نشان می‌شود که سه نوع کمپرسور پیستونی، روتاری و اسکرال در کولرهای گازی به‌کار برده می‌شوند و هر یک از آنها ویژگی و عملکرد خاص خود را دارند.
  • میزان مصرف برق.مصرف برق یکی از هزینه‌های اصلی و همیشگی در تمامی اماکن است. در این راستا رده مصرف انرژی برای مصرف‌کنندگان کولر گازی نیز حائز اهمیت فراوانی  است و هنگام خرید کولرهای گازی به آن توجه ویژه‌ای دارند. از این‌رو بهترین کولر گازی به سیستم سرمایشی گفته می‌شود که از نظر رده مصرف انرژی در سطح پایین قرار داشته باشند و مصرف برق آن نسبت به سایر کولرهای گازی کمتر باشد.
  • میزان بازدهی.بازدهی و میزان خروجی کولر گازی یکی از ویژگی‌های اصلی بهترین کولر گازی است. زیرا کولرهای گازی با کیفیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، فضا را خنک می‌کنند و بدین ترتیب تا حد زیادی در مصرف برق صرفه‌جویی می‌گردد.
  • میزان پرتاب باد و برد دستگاه. به هر اندازه که کولر، باد خنک تولید کند؛ تا زمانی که پرتاب باد و برد مناسبی نداشته باشد نمی‌تواند به درستی کل فضای محیط را تحت پوشش قرار دهد و خنک نماید. در این‌خصوص نیز بهترین کولرهای گازی موجود در بازار، قدرت پرتاب باد عالی دارند و در کمتر از یک ساعت کل فضا را خنک می‌کنند.

بهترین برندهای کولر گازی

طبق بررسی‌های به عمل آمده و تحقیقات صورت گرفته در زمینه میزان خرید برندهای مختلف کولر گازی و همچنین رضایت مشتریان به این نتیجه دست یافتیم که بعضی از برندهای موجود در بازار به‌عنوان بهترین کولر گازی در بازار شناخته شده‌اند و مصرف‌کنندگان حداکثر رضایت را نسبت به نحوه عملکرد و مصرف انرژی آنها دارند. در ادامه به اختصار از بهترین برندهای کولر گازی نام می‌بریم:

  1. کولر گازی اُ‌جنرال (O General).
  2.  کولر گازی ال‌جی (LG).
  3.  کولر گازی سامسونگ (Samsung).
  4.  کولر گازی گری (Gree).
  5.  کولر گازی پاناسونیک (Panasonic).
  6. کولر گازی اسنوا (Snowa).
  7.  کولر گازی ایران رادیاتور.
  8. کولر گازی ایساتیس.

جمع‌بندی

همان‌گونه که به آن اشاره نمودیم  کولرهای گازی از پرکاربردترین و متداول‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع در ایران هستند و انواع مختلفی از این محصول در بازارف وجود دارد. بدین منظور مصرف‌کنندگان باید با ویژگی، خصوصیات، مزایا و نحوه عملکرد هر یک از برندهای موجود آشنایی داشته باشند تا بتوانند با تهیه بهترین کولر گازی، نهایت بهره را از آن ببرند و همواره محیطی مطبوع و خنک داشته باشند. بدین منظور می‌بایست با بررسی دقیق مشخصات، نکات فنی، نوع گاز مصرفی، قدرت پرتاب باد، بازدهی و رده مصرف برق نسبت به خرید کولر گازی اقدام نمایید. تا علاوه بر یک انتخاب صحیح و به جا تا حد زیادی در مصرف برق صرفه‌جویی شود. به طبع هرچه رده مصرف انرژی کولر گازی کمتر باشد؛ به نسبت مصرف برق آن نیز کمتر خواهد بود. در راستای رفع نیاز مصرف‌کنندگان و متقاضیان استفاده از کولرهای گازی، شرکت مهاجر اقدام به عرضه انواع مختلف کولر گازی با برندهای متنوع نموده است تا مصرف‌کنندگان راحت‌تر و سریع‌تر بتوانند محصول موردنظرشان را انتخاب نموده و خریداری کنند. شما نیز می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت شرکت مهاجر با آدرس mohajer-co.com از کولرهای گازی موجود در سایت بازدید نمایید و بهترین و با کیفیت‌ترین کولر گازی را متناسب با شرایط آب‌وهوایی، ابعاد محیط، نوع کاربری فضا و مدت زمان استفاده از آن در طول شبانه‌روز خریداری نمایید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا