اجتماعی

به‌روزرسانی واکسن کرونا برای تقویت مصون‌سازی لازم است

بر اساس گزارش آژانس دارویی اتحادیه اروپا واکسن های کرونا ویژه سویه اُمیکرون می‌تواند به عنوان دُز یادآور، مصونیت در برابر بیماری را افزایش دهد.

به گزارش روند بازار، آژانس دارویی اتحادیه اروپا اعلام کرد: واکسن های کرونا ویژه سویه اُمیکرون می‌تواند به عنوان دُز یادآور، مصونیت در برابر بیماری را افزایش دهد.

ایسنا گزارش داد، آژانس دارویی اتحادیه اروپا و سایر تنظیم ‌کنندگان مقررات بهداشت جهانی روز گذشته (جمعه) اعلام کردند: واکسن‌های کروناویروس اصلاح شده که دربرگیرنده مولفه سویه اُمیکرون باشند، زمانیکه به‌عنوان دُز یادآور استفاده شوند، می‌توانند مصونیت در برابر بیماری را بهبود بخشند.

آژانس دارویی اتحادیه اروپا گفت: تنظیم‌کنندگان مقررات دارویی در جهان موافقت کرده‌اند تا واکسن‌های کرونا به‌روز شده و در برابر سویه‌های در حال ظهور بیماری بهتر عمل کنند.

کارشناسان این آژانس اظهار کردند: در حالیکه واکسن‌های موجود کروناویروس همچنان مصونیت خوبی در برابر بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از بیماری ایجاد می‌کنند، اما میزان اثربخشی واکسن با تکامل ویروس، آسیب‌پذیر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در گزارش این آژانس آمده است: به این ترتیب، دُز یادآور دو ظرفیتی به این مفهوم که واکسن هم سویه جدید و هم سویه اصلی را هدف قرار دهد، می‌تواند مصونیت در برابر بیماری را افزایش و گسترش دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا