اقتصادی

عشقی: به زودی عرضه خودرو در بورس کالا از سر گرفته می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حال پیگیری هستیم تا در تصمیم نهایی شورای رقابت، به صنعت خودرو آسیبی وارد نشود.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مجید عشقی در دهمین جلسه ستاد پیگیری رفع موانع سرمایه گذاری و تولید با انجمن‌ها و تشکل‌های فعال اقتصادی کشور در مورد قیمت گذاری خودرو، گفت: شورای رقابت تاکنون وارد جزییات نشده و تنها کلیات این مضوع مورد بررسی قرار گرفته است. در حال پیگیری هسیتم و زمان زیادی نسبت به جمع بندی این موضوع نمانده است. به زودی عرضه‌های خودرو در بورس کالا از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: عرضه‌های متوقف نمی‌شود و کماکان ادامه خواهد داشت. در خصوص برخی از خودرو‌هایی که این شورا درباره آن نقطه نظراتی دارد، در حال بررسی و مذاکره هستیم.

رئیس سازمان بورس بیان کرد: در داخل شورای رقابت نظرات متفاوتی وجود دارد که هنوز در این خصوص به جمع بندی نرسیده است.

عشقی گفت: بحث‌هایی که اکنون در مورد خودرو وجود دارد، در گذشته پیرامون پتروشیمی وجود داشت و اگر آن زمان کوتاه می‌آمدیم، این صنعت نیز همانند صنعت خودرو با زیان انباشته مواجه می‌شد. در خصوص صنایع فولادی و فلزی چنین مسئله‌ای وجود داشت و اگر در سال ۹۶ به این بحث ورود نمی‌کردیم به بلای موجود در صنعت خودروسازی مبتلا شده بود.

رئیس سازمان بورس گفت: صنعت خودرو حدود ۷ تا ۸ سال با معضل قیمت گذاری دستوری مواجه بوده است.

وی در ادامه گفت: سازمان بورس ابتدا تمایلی به عرضه خودرو در بورس نداشت، اما به توجه به ساختار این صنعت به این نتیجه رسیدیم که تنها راه نجات صنعت خودرو، بورس است.

عشقی گفت: سازمان بورس با جدیت از هعرضه خودرو در بورس کالا دفاع می‌کند، چراکه اگر عرضه‌ها تداوم نداشته باشد، امیدی به زنده شدن این صنعت وجود نخواهد داشت.

به نقل از: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا