اقتصادی

بودجه جهاد تببین حذف شد؟

علی‌اصغر باقرزاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: بودجه اختصاص یافته به جهاد تبیین حذف خواهد شد.

به گزارش روند بازار، بودجه جهاد تببین حذف. اما جهاد تبیین چیست؟

به نقل از تسنیم، جهاد تبیین یکی از دستورکارهای بسیار مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی است.

هفته گذشته رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در جلسه مجلس به پایان رسید و لایحه جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر روز (یکشنبه ۱۵ اسفند ماه) و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، با پیشنهاد الحاقی در تبصره ۶ موافقت کردند که بر اساس آن ، ۱۰۰ میلیارد تومان از درآمد حاصل از این بند به منظور تولید و انتشار محتواهای رسانه‌ای در مقابله با جنگ نرم و جهاد تبیین به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص می‌یابد.

مقام رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در روز (پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه) ضمن انتقاد از اختصاص بودجه سنگین برای جهاد تبیین فرمودند «بنده با این سبک برخورد سازگار نیستم تجربه بنده می‌گوید بودجه‌های بی نام و نشان از این قبیل قالباً هدر می رود و به نتیجه نمی‌رسد.»

علی‌اصغر باقرزاده عضو هیئت رییسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ درباره تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه در روز (یکشنبه ۲۲ اسفند ماه) خبر داد و گفت: در این جلسه بودجه اختصاص یافته به جهاد تبیین حذف خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از حذف بودجه جهاد تبیین، منابع آن به بخش‌هایی که نیاز بیشتر کشور است اختصاص داده خواهد شد برای مثال این بودجه می‌تواند به بحث معوقات کادر درمان اختصاص داده شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون تلفیق گفت: در جلسه فردای کمسیون تلفیق درباره اینکه بودجه جهاد تبیین به چه بخشی اختصاص یابد، بحث و تبادل نظر و در نهایت تصمیم‌گیری خواهد شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا