اقتصادی

بورس آرام گرفت

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۱۰هزار واحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۶۴۲هزار واحد قرار گرفت.

روند بازار – به گزارش خبرآنلاین، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۰میلیارد و ۱۸۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۱هزار و ۸۹۲میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۵۰۷هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۰هزار و ۹۵واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۴۲هزار و ۳۵واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مخابرات ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۱۹۶میلیون ورقه به‌ارزش ۴هزار و ۶۰۰میلیارد تومان در ۷۶۶هزار و ۳۷۸نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۶۷واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۲۹۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی تندگویان، بانک دی و ذوب آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی مارون و مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا