بورس

شاخص در آستانه از دست دادن کانال ۱٫۴ میلیون واحدی / بورس کی مثبت می‌شود؟

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس تهران با افتی دو درصدی در آستانه از دست دادن کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی قرار گرفت. این در حالی بود که وضعیت شاخص کل هم‌وزن بدتر هم بود و این شاخص بیش از ۲٫۳ درصد افت کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس تهران با افتی دو درصدی در آستانه از دست دادن کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی قرار گرفت. این در حالی بود که وضعیت شاخص کل هم‌وزن بدتر هم بود و این شاخص بیش از ۲٫۳ درصد افت کرد.

معاملات امروز بازار سهام در حالی به پایان رسید که ارزش معاملات پنج هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان بود و سه نماد پارسان، پارس و شپدیس بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص داشتند. از سوی دیگر معاملات مثبت فولاد تنها بخشی از افت این بازار را کاهش داد.

در معاملات امروز سه گروه فلزات اساسی، شیمیایی و خودرو بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند. فولاد، کمند و امین‌یکم هم پرمعامله‌ترین نمادهای بازار بودند.

با وجود اینکه بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند با انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها، وضعیت نوسانی شاخص بهبود یافته و روند صعودی بورس مجددا آغاز می‌شود، اما حالا به نظر می‌رسد خوش‌بینی کمتری نسبت به ادامه روند بازار وجود دارد.

گزارش مبهم گروه‌ پالایشی، عملکرد ضعیف نمادهای بانکی، ادامه روند قیمت‌گذاری دستوری صنایع، تردیدها در خصوص قیمت‌گذاری محصولات شیمیایی، افزایش نرخ بهره و همچنین سفته‌بازی در برخی از نمادهای بازار از عواملی است که حالا کارشناسان آنها را علت این روند نزولی می‌دانند.

در همین رابطه مهشید داداش‌زاده در گفتگو با تجارت‌نیوز اعلام کرد که یکی از دلایل افت بازار امروز گزارش شش ماه ضعیف‌تر از انتظار بانک ملت بود. با این حال این کارشناس معتقد است که این روند نزولی موقتی است و به نظر می‌رسد بازار این هفته متعادل شود و شاهد ریزش در آن نباشیم. احتمالا روند بازار به گونه‌ای باشد که دوشنبه کمی منفی باشد و سه‌شنبه دوباره مثبت شود تا بازار به تعادل برسد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا