بورس

سیگنال‌های منفی به بورس امروز / علت ریزش بورس چه بود؟

امروز بازار سهام با افت ۴۰ هزار واحدی شاخص کل مواجه شد و در محدوده یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد قرار گرفت. کدام سیگنال‌ها امروز بازار را منفی کرد؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، امروز بازار سهام با افت ۴۰ هزار واحدی شاخص کل مواجه شد و در محدوده یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد قرار گرفت و حدودا سه درصد افت را ثبت کرد. شاخص هم‌وزن هم امروز با ۱۳ هزار واحد افت در کانال ۴۵۰ هزار واحد قرار گرفت و تقریبا سه درصد منفی را ثبت کرد.

شاخص‌سازان امروز روند منفی را پشت‌سر گذاشتند و بیشتر گروه‌های بازار با اصلاح قیمت و افت تقاضا رو به رو شدند. کگل،فملی و فولاد امروز بیشترین تاثیر منفی را در بازار گذاشتند و بیشترین تراکنش هم برای شستا، سپید و شپنا ثبت شد.

در پایان بازار امروز ارزش معاملات بورس به شش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به هفته گذشته افت شدیدی را تجربه کرده است. این موضوع نشان می‌دهد به دلیل نوسان‌های نرخ ارز و هیجان سهامداران تقاضا در بازار کاهش پیدا کرده و سهامداران حقیقی تمایل به فروش سهم‌های خود پیدا کردند.

همچنین سیگنال‌های منفی به بازار سیمان، میلگرد و فولاد ترس مضاعفی را به بازار تزریق کرده است. و گمانه‌های آغاز قیمت‌گذاری دستوری در دولت جدید در بین برخی از کارشناسان بازار زده شده است.

فردا هم بازار سهام میزبان عرضه اولیه دیگری است که با روش جدید به بازار عرضه می‌شود. حافرین فردا توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشف قیمت می‌شود و فرآیند عرضه آن صورت می‌‎گیرد.

مسئولان فرابورس عرضه اولیه به شیوه جدید را آغازی برای تشویق مردم به سرماه‌گذاری غیرمستقیم می‌دانند و معتقدند این نوع عرضه می‌تواند به حرفه‌‌ای‌تر شدن بازار سهام کمک کند.

اما کارشناسان بازار سهام برخلاف این عقیده هستند و می‌گویند انحصار برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و توزیع رانت محصول این نوع از عرضه اولیه خواهد بود و تنها جامعه کوچکی که مخاطب صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند از این موضوع منتفع خواهند شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا