بورس

بورس سبز شد / آیا روند بورس مثبت می‌ماند؟

معاملات اولین روز از آخرین هفته آذرماه با صعود ۱۲ هزار واحدی شاخص کل همراه بود. بورس مثبت می‌ماند؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، کارشناسان عقیده دارند بورس به دلیل جلسه وزارت اقتصاد و تصویب ۱۰ بند حمایتی از بازار سرمایه مثبت شد اما مثبت شدن چند روزه به درد بازار نمی‌خورد و تا زمانی که ارزش معاملات بورس به ۵ هزار میلیارد تومان نرسد روند صعودی بورس شروع نشده است.

در جریان معاملات امروز بازار سهام حدود ۲۱۶ نماد در بازده مثبت و ۱۱۶ نماد در بازده منفی معامله شدند.

شبدیس، پارسان و کگل در جریان معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشتند و شفن بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را داشت.

گروه‌های خودرو و شیمیایی و فلزات در جریان معاملات امروز برترین گروه‌های صنعت بودند.

ارزش معاملات امروز بازار حدود ۳ هزار میلیارد تومان بود اما کارشناسان عقیده دارند تا زمانی که این رقم به ۵ هزار میلیارد نرسد نمی‌تواند امیدی به بازار داشت.

معاملات کم‌رمق و فروشندگان ضعیف در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته نشان از کاهش فشار فروش در بازار داشت و شاخص کل یک حمایت در محدوده یک میلیون و ۲۸۰ هزار دلار دارد.

اگرچه امروز شاخص کل مثبت شده اما خریدار در بازار ضعیف است و برخی از کارشناسان می‌گویند: «بورس برگشت اما با پای لنگ»

سیگنال‌های مثبت بورس

عشقی، رئیس سازمان بورس گفته است: تقویت بازار در دستور کار است و بسته ۱۰ بندی کمک به بازار سرمایه در ستاد اقتصادی تصویب شده است. صندوق تثبیت تقویت می‌شود و علاوه بر ردیف بودجه ۱۴۰۱، نزدیک ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع به صندوق تثبیت به شکل نقد و سهم تزریق می‌شود.

دومین سیگنال مثبت برای بازار می‌تواند نزدیک شدن قیمت دلار نیما به دلار بازار آزاد باشد.

تحول در صنعت خودرو سیگنال مثبت دیگری برای بازار است. کارشناسان عقیده دارند با توجه به افزایش قیمت خودرو اگر بازار بخواهد جرکت کند اول باید گروه خودرویی حرکت کنند.

سیگنال بعدی برای بازار سهام بحث مذاکرات است اما به نظر می‌رسد هنوز توافقی از اتاق مذاکرات وین خارج نشده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا