اقتصادی

بورس روند رو به رشدی را خواهد داشت

رئیس سازمان بورس در سخنانی در آیین راه اندازی معاملات آتی نقره و حراج باز سنگ آهن در بورس کالا گفت تمامی کارشناسان و فعالان و مدیران این بخش معتقدند که بورس روند رو به رشدی را خواهد داشت.

به گزارش روند بازار به نقل از پایگاه خبری بااقتصاد، دهقان دهنوی رییس سازمان بورس اوراق بهادار در سخنانی در  آیین راه اندازی معاملات آتی نقره و حراج باز سنگ آهن در بورس کالا گفت: به عنوان رییس سازمان بورس نمی توانم بگویم بازار رشد خواهد کرد، اما خوشحالم که تمامی کارشناسان و فعالان و مدیران این بخش معتقدند که بورس روند رو به رشدی را خواهد داشت، امروز ۶۲ میلیون سهامدار در بورس وجود دارد چشم مردم به این بازار است ؛ بر همین اساس مقامات سیاسی نمی توانند بی توجه به این بازار باشند. گاهی صحبت هایی مطرح می شود که از سر خیرخواهی است اما سبب از بین رفتن اعتماد مردم می شود.

در کشور ۱۰ شرکت تامین سرمایه داریم، باید این تعداد بیشتر شودو هر کدام در یک زمینه تخصصی و صنعت به خصوصی وارد شوند این پیشنهاد به آن ها داده شده است. در سازمان بورس بحث نظارت اصل کار آن است. بر همین اساس دیده بان سازمان بورس را ایجاد کردیم؛ اعتقاد راسخ داریم که نظارت و جلوگیری از تخلف تماما حسن است. 

هم از لحاظ نیروی انسانی سازمان بورس بابد توسعه پیدا کند و هم به لحاظ سیستم های نظارتی که به صورت خودکار معاملات را بررسی کنند.

تشکیل کانون سهامداران خرد یا حقیقی از برنامه های من است. در آن کانون هیات بی طرفی را تشکیل خواهیم داد…

مصوبه اخیر شورای عالی بورس مبنی بر حمایت از سهامدارانی که پرتفوی کمتر از ۱۰ میلیون تومان دارند همان اوراق اختیار فروش تبعی است. این اوراق روی یک سهم منتشر می شود اما این بار قرار شد روی یک پرتفو صورت بگیرد.

چون سهامداران خرد اطلاعات کافی ندارند توضیح ساده تری برای آن در نظر گرفتیم…

صندوق توسعه بازار نیز این آمادگی را دارد. اگر این سهامداران مورد حمایت قرار بگیرند بازار نیز به آرامش خواهد رسید. 

تقاضای ما از مجلس شورای اسلامی این است که در بحث خرید و فروش رمز ارزها ورود پیدا کنند، این امر تخلف بوده و کانالی است که منجر به خروج سرمایه از کشور می شود. نوسانی که در بازار سرمایه ایجاد شد در سایر بازارها هم بود اما بازارهای موازی بورس پس از اصلاح بازگشتند اما بورس نه. باید اعتماد را به سهامداران بازگردانیم. 

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا