اقتصادی

بورس هفته را نزولی آغاز کرد

شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه، ۱۹ شهریورماه) با ۱۵‌ هزار و ۴۲۴ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۹۷ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۷۵۶ واحد کاهش به ۴۰۵ هزار و ۵۶۸ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۸۴۵ واحد افت به ۲۴۲ هزار و ۶۱۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۲ هزار و ۹۷۹ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۵ هزار و ۹۸۴ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۳۶۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۶ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۹۶ واحد، پارس فولاد سزوار (فسبزوار) با ۵۸ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۳۱ واحد، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس) با ۳۰ واحد و دشت مرغاب (غدشت) با ۲۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۹۵۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک‌هزار و ۱۳۸ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۶۷۰ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۶۶۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۶۳۸ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۵۹۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، انتقال داده های آسیا تک (آسیاتک) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۴۶ میلیون و ۴۹۹ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۳۷واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۹۸۱ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۲۸۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۷۹ هزار و ۶۰۸ نوبت بود.

توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی(سمگا)، پخش رازی (درازی) و تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و پلیمر آریا ساسول(آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، بهمن دیزل (خدیزل)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بانک دی (دی) و اعتباری ملل (وملل) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا