سیاسی

بیانیه تروئیکای اروپایی درباره مذاکرات وین/ فروپاشی توافق نزدیک است!

سه کشور اروپایی عضو برجام بیانیه‌ای درباره روند مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین منتشر کردند.

به گزارش روند بازار، آخرین اخبار از مذاکرات وین چیست؟

به نقل از تسنیم، سه کشور اروپایی حاضر در برجام اعم از انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که هیچ طرفی در نباید به دنبال سوء استفاده از مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای با ایران باشد.

تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ای اعلام کردند: هیچ طرفی نباید از مذاکرات هسته‌ای ایران در راستای منافع خود بهره‌برداری کند تا تضمین‌هایی را که هیچ ربطی به این توافق‌نامه ندارد به دست آورد.

کشورهای اروپایی در این بیانیه اعلام کردند که این خطر منجر به فروپاشی توافق می‌شود و مردم ایران را از لغو تحریم‌ها و جامعه بین‌المللی محروم می‌کند.

انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا پیش از این گفته بود: بر سر همه چیز به توافق رسیده‌ایم و باید به پایتخت‌ها برگردیم تا مشکل پیش آمده را سریع حل کنیم و برگردیم.

وی افزود: به نقطه‌ای رسیدیم در مذاکرات که باید مکثی کنیم و به پایتخت ها بازگردیم. من با همه هیئت‌ها همکاری خواهم کرد تا هر چه سریعتر بر این موضوعات فائق آییم و دوباره بازگشته و مذاکرات را با موفقیت به اتمام برسانیم و به نظر من این امر خیلی زود اتفاق خواهد افتاد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که مذاکرات وین «به دلیل برخی فاکتورهای خارجی» نیازمند توقف است.

او مدعی است که متن نهایی اساساً آماده و روی میز است.

ادعای بورل درباره آماده بودن متن نهایی در حالی است که منابع نزدیک به مذاکره‌کنندگان ایرانی تاکید می‌کنند هیچ متنی نهایی نشده و همچنان ۲ الی ۳ موضوع اصلی و فرعی بر روی میز باقی است.

ایران تاکید کرده است که تا درباره این مسائل باقی‌مانده آمریکا و اروپا تصمیم سیاسی لازم را نگیرند، درباره هیچ چیز توافق نشده است.

این موارد، برخی موضوعات تحریمی است که به انتفاع اقتصادی ایران از لغو بعضی دیگر از تحریم‌ها کاملاً مرتبط است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا