اقتصادی

بیت‌کوین کی صعودی می‌شود؟

بیت‌کوین در محدوده قیمتی ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود و اصلا معلوم نیست چه اتفاقی در انتظار این ارز دیجیتال است. اما یک معامله‌گر محدوده حیاتی بیت‌کوین را پیش‌بینی کرده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، بنجامین کاون، تحلیلگرو استراتژیست بازار رمزارزها در یک ویدیو یوتیوب گفت: بیت‌کوین ممکن است از این محدوده قیمتی رشد زیادی داشته باشد. او با استفاده از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه پیش‌بینی می‌کند که رشد بیت‌کوین محتمل است.

«بیت‌کوین حالا شرایطی را دارد که در سال ۲۰۱۸ داشت. اگر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را پشت سر بگذاریم می‌توانیم برنامه‌های بلندمدت داشته باشیم.»

اصولا در شرایط تاریخی اینگونه است که بعد از شکسته شدن میانگین متحرک ۲۰۰ روزه به پایین‌ترین سطح سقوط می‌کنم. بعد از آن دعوا برسر میانگین متحرک است. این دعوا در تاریخ بیت‌کوین همیشه سخت بود. حالا هم بیت‌کوین به شدت سخت در حال مبارزه است.

این تحلیلگر عقیده دارد که دو محدوده قیمتی ۴۰ و ۴۱ هزار دلار برای بیت‌کوین بسیار مهم هستند. یعنی اگر بخواهیم بگوییم که بیت‌کوین تغییر روند داد باید قیمت بالای ۴۱ هزار دلار باشد. اگر بخواهیم روند صعودی چشم‌گیری را آغاز کنیم باید بالای این اعداد تثبیت شویم. اگر هم بیت‌کوین توانایی رشد ندارد که اصلا روند صعودی بزرگی آغاز نمی‌شود.

«ممکن است طول بکشد تا بیت‌کوین بالای میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود تثبیت شود. ممکن است که چندین بار به این محدوده حمله کند اما موفق نشود اما بالاخره باید این محدوده را پشت سربگذارد.»

در سال ۲۰۱۸ قیمت ۳ بار به میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود حمله کرد اما دو بار این حملات ناموفق بود. این حمله‌ها زمان زیادی هم طول کشید پس این روند رنج قبل از صعود طبیعی است.

«فقط برای میانگین متحرک ۲۰۰ روزه آماده شوید و به چیز دیگری فکر نکنید. اگر این محدوده را پشت سر بگذاریم دنیای جدیدی به روی بازار رمزارزها باز می‌شود. اگر این مقاومت را پشت سر بگذاریم بعدش دیگر یک حمایت قوی داریم.»

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا