ورزش

بیرانوند یک دروازه‌بان «غیرعادی» است

یک سایت بلژیکی ضمن روایت بخشی از سختی‌های علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران و تیم آنتورپ بلژیک، او را بعد از بازی مقابل تاتنهام انگلیس یک دروازه‌بان غیرعادی و خاص توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: بیرانوند بهترین گلر لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ شد

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، واکنش‌ها به اولین حضور علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در ترکیب تیم آنتورپ بلژیک ادامه دارد. بیرانوند برای نخستین بار از زمان انتقالش به فوتبال بلژیک توانست در دیدار آنتورپ مقابل تاتنهام انگلیس در لیگ اروپا به جای «ژان بوتز» درون دروازه تیمش قرار بگیرد. این بازی با دو گل به سود شاگردان «ژوزه مورینیو» در تیم تاتنهام به پایان رسید اما عملکرد بیرانوند واکنش رسانه‌ها و خبرنگاران بلژیکی را در پی داشته است.

سایت «اسپورزا» بلژیک به بهانه اولین حضور بیرانوند در ترکیب آنتورپ، اشاره‌ای به زندگی گذشته این دروازه بان داشته و به نقل از «فیلیپ یوس» گزارشگر و مفسر فوتبال او را یک بازیکن «غیرعادی» دانست.

در گزارش سایت اسپورزا آمده است: «ایوان لکو سرمربی آنتورپ علیرضا بیرانوند دروازه بان ایرانی را برای بازی با تاتنهام به جای ژان بوتز انتخاب کرد. بیرانوند بازی قابل اعتماد و قابل اعتباری را انجام داد اما بخصوص برای سبک غیرعادی و نامتعارفش مورد توجه بود.

بیرانوند اجازه یافت تا در بازی لیگ اروپا مقابل تاتنهام برای اولین بار در ترکیب تیم قرار بگیرد. دروازه بان ایرانی دو گل دریافت کرد اما هنوز می‌تواند با رضایت به این مسابقه نگاه کند.

در جریان پخش زنده مسابقه، فیلیپ یوس مفسر و گزارشگر این دروازه بان را “غیر متعارف” توصیف کرد. گرت ورهین نیز در لایو فیس بوک خود نظر مشابهی داشت.»

در ادامه صحبت‌های فیلیپ یوس در این سایت منتشر شده است. این مفسر فوتبال گفت: «فکر می‌کنم بیرانوند یک مقدار غیر عادی و دارای یک شخصیت خاص است اما مهارهای او مناسب بود. فکر می‌کنم او نمی‌توانست کار بیشتری روی ضربه آزاد “گرت بیل” انجام بدهد. البته اگر شما برای چنین توپ‌هایی کاری انجام ندهید کمی احمقانه است. آیا او “بوتز” را از دروازه خارج کرد؟ این یک چیز دیگری است. نمی دانم هدف و نیت “ایوان لکو” از نیمکت نشین کردن بوتز چه بود. بوتز در دیدار مقابل تیم خنک اشتباه کرد اما آیا این چیزی بود که باعث شد لکو او را نیمکت نشین کند؟ من فکر نمی‌کنم.»

پرتابهای بلند به مثابه یک نشان تجاری

این سایت بلژیکی با اشاره به پرتابهای بلند بیرانوند که به مثابه یک نشان تجاری است، در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: «پس چرا سبک نامتعارف بیرانوند برجسته شد؟ این دروازه بان ایرانی از مدتها پیش به دلیل پرتاب‌های به شدت بلندش و سیوهای دیدنی خود معروف است.

علاوه بر این، ملی پوش ایران سابقه چشمگیری دارد. بیرانوند در نوجوانی و در حالی که در یک خانواده عشایری زندگی می‌کرد، برای تحقق آرزوی خود و تبدیل شدن به یک فوتبالیست از خانه فرار کرد. او مدت‌ها بی خانمان بود و حتی به عنوان رفتگر در خیابان کار می‌کرد. در نهایت او به عنوان یک دروازه بان به هدفش رسید و بارها به تیم ملی ایران دعوت شد و در جام جهانی ۲۰۱۸ موفق شد پنالتی کریستیانو رونالدو ستاره پرتغال را مهار کند.»

خبرنگار: مرتضی احمدی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا