اجتماعی

بیشترین آمار کرونا در کشور به تهران اختصاص دارد

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، گفت: بیشترین آمار مراجعان، میزان ابتلا و بستری، بیماران بد حال و اشغال تخت‌های مراقبت ویژه در کل کشور به استان تهران اختصاص دارد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، علی رضا زالی، با اشاره به آخرین آمار مراجعان کرونایی به مراکز درمانی در تهران، اظهار داشت: امروز ۳۲۷ بیمار کرونایی جدید در بخش‌های عادی و ۷۲ بیمار جدید در بخش های ویژه بیمارستان‌های مستقر در تهران بزرگ پذیرش و بستری شدند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، از ترخیص ۵۹۸ بیمار از مجموع ناوگان بیمارستان‌های مستقر در تهران بزرگ خبر داد و افزود: متأسفانه بیشترین آمار مراجعان، میزان ابتلاء، میزان بستری، بیماران بدحال و اشغال تخت‌های مراقبت ویژه در کل کشور به استان تهران اختصاص دارد و آمار فوتی‌ها نیز متأثر از همین موضوع است.

زالی با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران در ۴۸ ساعت گذشته، گفت: بیمارانی که در ۴۸ ساعت اخیر فوت شدند حدود دو سه هفته از شروع علائم بالینی آنها گذشته بود و عمدتاً در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری بودند. بدیهی است که بیماران بدحال یا بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در خطر بیشتری قرار دارند زیرا بیماری در آنها از شدت بالاتری برخوردار است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خاطرنشان کرد: حضور غیر ضروری در سطح شهر، تجمعات و افزایش بار ترافیکی، تغییرات در ساختار حضور افراد و بالا رفتن چگالی حضور افراد؛ امروز و فردا آثار خود را نشان نخواهد داد بلکه آثار آن در خصوص مرگ و میر حداقل یک ماه بعد مشاهده خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر امروز تغییراتی در خوشه‌های جمعیتی در شهر تهران اتفاق بیفتد اثر آن بر الگوی مرگ و میر حدود یک ماه بعد مشخص می‌شود. مجدداً تاکید می‌کنم مهم‌ترین عاملی که می‌تواند منجر به افزایش مرگ و میر و افزایش آمار مبتلایان شود همین بحث حضور در سطح شهر است.

زالی با اشاره به تغییر الگوی بیماران بستری در تهران گفت: در روزهای اخیر بیماران بدحال تری در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند که دارای علائم بالینی شدیدتری هستند و این امر خود دلیلی بر تغییر آمار فوتی هاست.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، همچنان به همشهریان توصیه کرد که با ماندن در خانه و اجتناب از سفرهای غیر ضروری بستر مناسبی را برای قطع زنجیره انتقال بیماری فراهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا