کسب و کار

بیمه بدنه در سال ۱۴۰۲ چگونه محاسبه می‌شودد؟

بیمه نامه بدنه یکی از بیمه‌های متداول است که بیشتر خودروها مانند: پژو پارس آن را تهیه کرده‌اند تا در صورت بروز حادثه‌های مالی وارد شده ناشی از حادثه‌های رانندگی پشتوانه مالی داشته باشند. پوشش‌ های بیمه بدنه پژو پارس برای جبران هزینه‌های راننده مقصر و هزینه‌های مازاد وارد شده به اشخاص ثالث در نظر گرفته شده است. این بیمه را می‌توان به صورت پوشش‌های اصلی و اضافی تهیه کرد تا بیمه‌گر با توجه به سقف تعهدات خود برای جبران هزینه‌های تحت پوشش بیمه نامه اقدامات لازم را انجام دهد. برای اینکه با پوشش‌ها و مزیت‌های این بیمه بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

منظور از بیمه بدنه چیست؟

یکی از انواع بیمه‌هایی که برای دارندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است.طبق قانون بیمه مرکزی که بیمه شخص ثالث برای تمام خودروها اجباری است، بیمه بدنه خودرو، برای مدیریت هزینه‌های خسارات احتمالی وارد به بدنه و سایر قطعات ماشین امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد. بیمه‌گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه دات کام، خرید بیمه بدنه را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف توصیه می‌کنند.

پوشش‌ های بیمه بدنه

با توجه به اینکه پژو پارس جزو خودروهای محبوب است، همچنین روز به روز قیمت بالاتری خواهد داشت، توصیه می‌کنیم که برای جبران هزینه‌های تعمیرات یا تعویض قطعات ناشی از حادثه‌های رانندگی از بیمه بدنه استفاده کرد. با تهیه بیمه بدنه پژو پارس می‌توان دو پوشش اصلی و اضافی بیمه نامه را تهیه کرد تا اگر نیاز به جبران هزینه‌ها باشد از این بیمه نامه بهره مند شد.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

همانطور که می‌دانید رانندگی در کنار هیجانات بسیار بالایی که دارد می‌تواند بسیار پرخطر باشد. در واقع حین رانندگی آدرنالین و خطر در یک ترازوی هم وزن قرار می‌گیرند.در زیر به برخی از خطراتی که به موجب آن می‌توانید از پوشش‌های بیمه بدنه خودرو استفاده کنید آورده شده است.

درست مانند پوشش‌ های بیمه بدنه که دو دسته اصلی و فرعی دارند. خطرات نیز با این دو نوع پوشش شناخته می‌شوند:

این پوشش‌های با پرداخت حق بیمه پایه قابل خریداری است و در سه دسته آتش سوزی، حادثه و سرقت کلی تقسیم می‌شود. به طور کلی پوشش‌های اصلی بیمه نامه بدنه عبارتند از:

  • برخورد خودرو با یک جسم (ثابت یا متحرک)
  • واژگونی و سقوط خودرو
  • آتش سوزی، آذرخش یا انفجار خودرو و لوازم یدکی اصلی همراه آن
  • سرقت کلی خودرو (خسارت ناشی از سرقت خودرو یا خسارت ناشی از آسیب دیدن وسایل اصلی و وسایل اضافی درج شده در بیمه نامه)
  • جبران خسارت‌های نجات خودرو در حین انتقال تا ۵۰ درصد

نکته: همچنین خسارت‌های وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان ۵۰ درصد قیمت نو آن تحت پوشش قرار می‌گیرند.

دقت کنید که تمام این خسارت‌ها با توجه به سقف تعهدات بیمه‌گر قابل خریداری است.

بیمه بدنه پژو پارس هزینه نجات خودرو در حین انتقال را پرداخت می‌کند.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه

بیمه‌گزار برای اینکه تحت پوشش خطرات بیشتری باشد نیاز به پرداخت حق بیمه بیشتر داشته تا در صورت بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران خسارت‌ها وجود نداشته باشد. نکته مهم در انتخاب این پوشش‌ها این است که از طریق استعلام و مقایسه خدمات شرکت‌های بیمه‌ای برای خرید بیمه نامه اقدام کرد تا بالاترین سقف تعهدات و بیشترین خطرات را تهیه کرد.

از این رو بیمه دات کام که یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است، شرایط تهیه بیمه نامه را با توجه به درخواست بیمه‌گزار فراهم کرده است. در حقیقت در این کارگزاری آنلاین خرید بیمه می‌توان استعلام و مقایسه خدمات را استفاده کرد تا بهترین بیمه نامه را با سقف تعهدات خریداری کنید. کافی است که به وب سایت bimeh.com وارد شوید و در صفحه اصلی و بخش منوی محصولات، بیمه بدنه خود را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز بیمه‌ای در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه خود را خریداری کنید.

پوشش‌های اضافی در بیمه بدنه پژو پارس عبارتند از:

  • سرقت لوازم یدکی و قطعات خودرو بدون سرقت کلی
  • هزینه رفت و آمد (هنگامی‌که خودرو در دسترس نیست یا در تعمیرگاه است.)
  • بلایای طبیعی خارج از قصد و اراده انسان (زلزله، سیل، طوفان و تگرگ)
  • شکست شیشه خودرو بر اثر تراکم هوای داخل خودرو
  • افزایش یا کاهش قیمت خودرو (همان نوسانات خودرو)
  • پرداخت خسارت‌ بر اثر پاشیدن رنگ، اسید و مواد شیمیایی بر خودرو

چرا پوشش‌ های بیمه بدنه پژو پارس را خریداری کرد؟

با توجه به اینکه بیمه بدنه یک بیمه نامه اختیاری است، اما دیده می‌شود که افراد به خاطر تغییرات قیمت خودرو و افزایش هزینه‌های جبران تعمیرات وسایل نقلیه زمینی، از این بیمه نامه استقبال کرده‌اند. در حقیقت بیمه بدنه را می‌توان به عنوان یک پشتوانه مالی برای جبران خسارت‌های ایجاد شده دانست. همچنین بیمه بدنه هنگامی‌‌ خسارت‌های ایجاد شده را جبران می‌کند که شرایط زیر اتفاق افتاده باشد:

  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر شناخته نشود.
  • خودروی فرد زیان دیده یا راننده مقصر جزو اتومبیل‌های نامتعارف و لاکچری باشد. در این صورت بیمه شخص ثالث راننده مقصر کل خسارت را جبران نخواهد کرد و می‌توان از بیمه بدنه خودروی نامتعارف در این شرایط کمک گرفت.
  • راننده مقصر از صحنه تصادف متواری شده و دسترسی به راننده مقصر برای دریافت خسارت میسر نباشد.
  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر باشد.

بهتر است که قبل از رانندگی در سطح شهرها استعلام بیمه بدنه خود را داشته باشید تا در صورت بروز حادثه، نگرانی‌های شما کاهش پیدا کند. همانطور که توضیح داده شد، بهتر است که برای انتخاب بیمه بدنه مناسب و با شرایط عالی از طریق سامانه‌های آنلاین خرید بیمه ‌این کار را انجام دهید. بیمه دات کام یکی از کارگزاری‌های آنلاین بیمه است که شرایط استعلام بیمه بدنه را از شرکت‌های مختلف بیمه فراهم کرده تا در زمان کوتاهی بتوان بیمه نامه مورد نظر را خریداری کرد. همچنین خدمات این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته و در طول ۷ روز هفته است.

پوشش خسارت سرقت با بیمه بدنه پژو پارس

آیا انتخاب پوشش‌ های بیمه بدنه بر قیمت بیمه تاثیر خواهد داشت؟

قیمت بیمه نامه بدنه با توجه به فاکتورهای مختلفی بررسی خواهد شد. برای اینکه بتوان قیمت بیمه بدنه را محاسبه کرد، باید موارد مختلفی را در نظر گرفت که انتخاب پوشش‌های بیمه نامه یکی از این موارد خواهد بود اما به طور کلی عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه به شرح زیر است:

  • مشخصات خودرو: سال‌ ساخت، نوع خودرو، ارزش خودرو، تعداد سیلندرها و کاربری خودرو جزو عوامل مهم در تعیین و محاسبه نرخ بیمه بدنه خودرو است.
  • پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو: با توجه به انتخاب هر یک از پوشش‌های اضافی، مبلغی بر نرخ پایه بیمه بدنه خودرو اضافه خواهد شد.
  • تخفیف‌های بیمه بدنه خودرو: تخفیف‌های بیمه بدنه خودرو مانند: تخفیف عدم خسارت، تخفیف خرید نقدی بیمه بدنه خودرو، تخفیف خرید بیمه بدنه برای خودروی صفر کیلومتر و تخفیف ارزش خودرو بر قیمت پایه بیمه بدنه تاثیر دارد.

قیمت بیمه بدنه پژو پارس بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • مدل و نوع خودرو از عواملی هستند که می‌توانند باعث تغییر هزینه بیمه بدنه پژو پارس شوند.
  • سال ساخت از مؤلفه‌های تأثیرگذار و مهم بر قیمت بیمه بدنه است. هرچه خودرو جدیدتر باشد، قیمت بیمه بدنه آن نسبت به خودروهایی با سال ساخت پایین‌تر که ارزش پایین‌تری دارند، بیشتر خواهد شد. مثلاً قیمت بیمه بدنه پژو پارس ۱۴۰۱ نسبت به قیمت بیمه بدنه پژو پارس ۱۴۰۰ بیشتر است چراکه قیمت پارس۱۴۰۰ از پارس ۱۴۰۱ پایین‌تر است.
  • اگر بیمه‌گزار در طول مدت اعتبار بیمه نامه بدنه، خسارتی از شرکت بیمه دریافت نکند، می‌تواند هنگام تمدید بیمه خودروی خود از تخفیفات عدم خسارت بهره مند شود. میزان تخفیف برای عدم خسارت در سال اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و بیشتر از ۲۵ درصد الی ۷۰ درصد در صورت عدم دریافت خسارت می باشد.
  • در صورت پرداخت نقدی، بیمه‌گزار می‌تواند حدود ۱۰% تخفیف بیمه بدنه دریافت کند.
  • هزینه بیمه بدنه پژو پارس صفر بین ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین‌تر است؛ برای خودروهای صفر تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود که بیمه‌گزاران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. البته باید تا سه ماه بعد از تحویل، اقدام به خرید بیمه بدنه کند.
  • هر پوشش اضافی که بیمه‌گزار به بیمه‌نامه خود اضافه می‌کند، باعث افزایش قیمت بیمه بدنه پژو پارس خواهد شد.
  • تعداد سیلندر و شرایط شرکت از دیگر عوامل تأثیرگذار بر مبلغ بیمه بدنه پژو پارس هستند. شما می‌توانید برای خرید آنلاین بیمه بدنه پژو پرشیا با ارزان ترین قیمت و بیشترین پوشش‌ها به https://bimeh.com/carbody/peugeotpars  مراجعه نمایید.

به طور کلی توصیه می‌کنیم که برای تهیه پوشش‌ های بیمه بدنه پژو پارس از مشاوره و کارشناس بیمه کمک بگیرید تا بهترین پوشش‌ها را انتخاب کنید تا هنگام بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران هزینه‌ها نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا