اجتماعی

بیمه رانندگان تاکسی در گروی اراده تأمین اجتماعی

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اشاره به عدم همکاری سازمان تأمین اجتماعی برای به نتیجه رسیدن بیمه رانندگان جدید تاکسی، گفت: تحقق سامانه بر خط بیمه رانندگان تاکسی در گروی اراده سازمان تأمین اجتماعی است.

به گزارش روند بازار به نقل از مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند پیگیری بیمه رانندگان تاکسی در کشور گفت: افرادی از سالها قبل به اسم راننده بیمه شده و در لیست قرار دارند، در حالیکه این لیست از سال ۱۳۹۲ در تأمین اجتماعی فریز شده و بروز نگردیده و از بیمه رانندگان تاکسی استفاده می‌کنند؛ لذا سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه رانندگان جدید اعلام می کند سقف اعتبارات این بخش پر شده و نمی‌تواند راننده جدید بیمه کند.

وی افزود: در حقیقت ۳۱۳ هزار و ۹۹۴ نفر تعداد افرادی است که به اسم راننده ناوگان حمل و نقل شهری از بیمه استفاده می کنند که از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۵۳۴ نفر در هیچ یک از بانک های اطلاعاتی وزارت کشور نیستند. به این ترتیب یا از ابتدا در این حوزه به اشتباه ورود پیدا کردند یا در این سال‌ها از حوزه خارج شده‌اند، اما از یارانه ۵۰ درصدی بیمه استفاده می کنند.

مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی در حذف این افراد برای بیمه خوب عمل کرده؛ اما در اضافه کردن رانندگان جدید نه. بر همین اساس با توجه به اینکه اراده‌ای برای این کار وجود نداشت، تفاهم نامه ای میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور و سازمان تأمین اجتماعی به امضاء رسید تا در سامانه ای به صورت برخط بیمه رانندگان انجام شود؛ اما علی رغم پیگیری های گسترده پس از ۴ سال این سامانه که شفافیت را به همراه دارد، محقق نشده است.

ضامنی تأکید کرد: به صورت کلی برای رفع مشکل رانندگان تاکسی باید بخشی در حل مشکل حذفیات افرادی که به نام راننده بیمه شدند، دنبال شود و بخشی هم باید از طریق افزایش اعتبارات از سوی دولت دنبال شود که هر دو بخش را پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار راننده تاکسی، ۵۰ هزار راننده اتوبوس شهری و ۳۵ هزار راننده مینی بوس پروانه فعالیت از شهرداری دارند و مشغول فعالیت در این حوزه هستند.

۲۰۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شده در کشور داریم

با این آهنگ ۲۰ سال نوسازی این انباشت فرسودگی زمانبر خواهد شد

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور درباره روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سال‌هایی متوقف شده بود. بر همین اساس با انباشت فرسودگی مواجه هستیم. ۲۰۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شده داریم و از سوی دیگر توان تولید داخلی ۱۰ هزار دستگاه خودرو است که ایران خودرو تولید می‌کند و تک محصول است که بعضاً به دلیل آشفتگی بازار خودرو این ۱۰ هزار دستگاه نیز محقق نمی شود.

پیگیری برای اضافه کردن خودروی جدید جهت افزایش سرعت نوسازی تاکسی‌های فرسوده

به گفته وی، با این آهنگ ۲۰ سال نوسازی این انباشت فرسودگی زمانبر خواهد شد و راهکارهای مختلفی از جمله اضافه کردن خودروی جدید برای افزایش سرعت نوسازی در حال پیگیری است تا از ظرفیت سایر خودروسازان هم استفاده کنیم و ۵ ساله بتوانیم این انباشت فرسودگی را مرتفع کنیم.

نوسازی ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی در کشور تا تیر سال آینده

گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در دست بررسی است

ضامنی افزود: در مسیر نوسازی تسهیلات ملی به مشکل خورد لذا شهرداری‌ها ورود پیدا کردند تا تسهیلات ارزان قیمت که از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون در شهرهای مختلف است، پرداخت شود. بر همین اساس با توجه به تسهیلاتی که پرداخت می شود تا تیر سال آینده نوسازی ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی در کشور در برنامه قرار گرفته است و از سوی دیگر اصلاحیه ای در گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در دست بررسی است که با نهایی شدن آن می تواند کمک خوبی به این موضوع شود.

خبرنگار: سیدمیثاق اختر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا