اجتماعی

تأسیس صندوق بیماری‌های خاص/ وقتی بیماران هزینه کمتری می‌پردازند

صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تأسیس شده است و از این پس، این دسته از بیماران هزینه کمتری برای درمانشان می‌پردازند.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری فارس، معصومه میراج، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به تأسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: این صندوق به‌منظور جبران بخشی از هزینه‌های درمان این بیماران و کاهش پرداخت افراد تأسیس شده است.

وی افزود: بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر تحت حمایت بهزیستی استان سمنان می‌توانند اسناد هزینه‌ای مازاد بر بیمه پایه و تکمیلی مرتبط با بیماری خود را از ابتدای مهرماه سال جاری به ادارات بیمه سلامت استان/ شهرستان برای دریافت هزینه ارائه دهند.

میراج مشمولان این صندوق را شامل کلیه بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ایران و تأمین اجتماعی بیان و تصریح کرد: این بیماران با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری (شهروندی) به آدرس www.bimehsalamatiranian.ir ا می‌توانند از ثبت بیماری خود در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت مطلع شده و در صورت عدم ثبت بیماری‌های ذکرشده، با انتخاب گزینه «درخواست حمایت»، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان ضمن تقدیر از این اقدام ارزشمند بیمه سلامت گفتند: بعد از ثبت در سامانه‌ها و تأیید بیماری، افراد تحت حمایت از اعتبارات این صندوق بهره‌مند خواهند شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا